Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte flytta muspekaren?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 02:42

Min PB 12" 867 Mhz har betett sig aningen konstigt under en tid och varit seg som sirap. Efter ett tag ville den inte boota upp alls utan fastnade i den första gråa skärmen med den mörkgråa appleloggan. Hårddisken har börjat låta som ett tröskverk och det verkar vara den som håller på att lägga av. Hur som helst lyckades jag efter några omformateringar och ominstallationer av mac os x få igång burken igen.

Nu har jag dock fått ett annat problem på halsen. Jag kan inte längre flytta muspekaren! Den har fastnat uppe i vänstra hörnet av skärmen vid äpplet ungefär. Det hjälper inte att koppla in en extern mus, utan muspekaren sitter fortfarande stilla uppe i vänstra hörnet. Jag kan öppna mappar och filer med hjälp av tangenter så den är inte helt låst. Om jag startar upp med systemskivorna funkar musen som den ska vilket gör att det verkar inte som om det är ett hårdvarufel. Kan även detta bero på den kassa hårddisken eller är det något annat som spökar. Jag kan tillägga att musproblemet uppstod när jag uppgraderade till 10.3 från 10.2.

Har ingen erfarenhet av att uppgradera från tidigare system, men du kanske borde köra en Arkivera & Installera med 10.3 ? Alternativt formattera om alltihop. Verkar ju som om någon drivrutin har brakat samman.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 17:27
Ursprungligen av Kalliban:

Har ingen erfarenhet av att uppgradera från tidigare system, men du kanske borde köra en Arkivera & Installera med 10.3 ? Alternativt formattera om alltihop. Verkar ju som om någon drivrutin har brakat samman.

Det är en helt ren installation. När jag först försökte uppgradera gick det inte att installera 10.3, det blev bara en massa konstiga felmeddelanden. Troligtvis för att den inte kunde skriva till disken som den skulle.

1
Bevaka tråden