Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett skapat behov...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 21:41

Här surfar man runt som en rätt glad men fattig student och kollar lite vad bärbara datorer kostar (inte för att jag direkt BEHÖVER någon utan bara för att få se), och råkar av en slump hamna här...ojojoj what a mistake...(eller?)...

Från att ha varit en tämligen nöjd ägare av en två år gammal stationär PC (okej, det kommer upp en del irriterande felmeddelanden nån gång...eh...ett par gånger om dagen och med jämna mellanrum får man plocka ut ett virus eller två, men annars så) så har jag nu förvandlats till en inte alls nöjd ägare av en två år gammal stationär PC. Finns det ett sätt att SLIPPA detta? Istället ägnar jag en alldeles för stor del av min tid till att kolla runt efter diverse fakta om fina ibooks, kolla bankkontot och försöka räkna ut hur lång tid det går att leva på nudlar innan håret ramlar av. Snacka om skapat behov...hm, men den som väntar på något gott...

Väldigt bra sida förresten, här kan man få svar på det mesta och man har en del frågor när man knappt petat på en mac tidigare i sitt liv, men det ska det förhoppningsvis snart ändras på!

/ia (nybliven medlem på forumet och blivande macägare)

Välkommen!
Du vet väl om att du som student kan få cirka 10% rabatt på appleprylar om du har mecenat/csn-kort? Om man inte har det finns applestore education med nästan lika hög rabatt.

http://www.mecenat.se/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-17 23:22

Välkommen!
Svar till hur du slipper virus och felmeddelande har du redan luskat ut själv

  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 11:35
Ursprungligen av The_JJ:

Välkommen!
Svar till hur du slipper virus och felmeddelande har du redan luskat ut själv

Nu ska vi inte drabbas av hybris. Vi macanvändare drabbas nog lite då och då av både virus och kernel panic.
Låt grabben upptäcka allt det andra, roliga själv.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-18 11:50
Ursprungligen av proffen:

Nu ska vi inte drabbas av hybris. Vi macanvändare drabbas nog lite då och då av både virus och kernel panic.
Låt grabben upptäcka allt det andra, roliga själv.

kernel panic har jag varit ute för nån enstaka gång men virus? har aldrig jag märkt av iaf. och inte hört om nån annan som gjort heller

  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 12:03

Skillnaden mellan OS X och XPpro är, förutom det uppenbara, att Mac är kul att använda (då menar jag inte felsöka). 10.3.5 och senare är i stort sätt ett perfekt system och får de icke UNIX baserade systemen att framstå som rena skämtet.

Välkommen!

Ursprungligen av xtimmyx:

kernel panic har jag varit ute för nån enstaka gång men virus? har aldrig jag märkt av iaf. och inte hört om nån annan som gjort heller

Jag körde OS X i några år innan jag gjorde (en j*vla) avstickare till the dark sida. En kernel panic. Inget virus. På två år. Någon låsning visst, men sällan fatalt.

Jag kämpar nu för fullt för att ansluta mig till macanvändarnas skara, ska bara hitta nån som vill ha min laptop.... (pc alltså... Blä!)

Vadå skapat behov? Det handlar ju om att du har upptäckt att det finns ett bättre, elegantare och smartare sätt att göra det du gör varje dag?
Jag är oxo ägare till en två år gammal pc-burk. Den duger som server och spelmaskin till "frugan", snart dags för ex-jobb, det ska jag f*an inte skriva på detta tangentbord...

Nej du, Ia, vi gör oss en tjänst och köper varsin skinande iBook. Är du inte övertygad så får du titta in i Steves - verklighets - krängar - fält.Här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-18 12:18
Ursprungligen av proffen:

Nu ska vi inte drabbas av hybris. Vi macanvändare drabbas nog lite då och då av både virus och kernel panic.
Låt grabben upptäcka allt det andra, roliga själv.

Jag har drabbats av virus litet då och då. Senast 1991, det var jobbigt.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2005-01-18 12:39

Senast jag såg ett virus var när Mac SE var "da shit". Kernel panic har jag aldrig fått.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 12:57

Till virus räknar jag inte M$... Nota bene!
(fast det hamnar i en gråson...)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 13:32

nej, inget system är väl helt perfekt men ju mer man kan undvika desto gladare är man ju och desto mindre tid går åt till att kasta ut tangentbord genom fönster. får man ett virus var tredje år är det ju bättre än var tredje vecka. framförallt är jag trött på dessa eviga maskar...suck!

kernel panic...ugh? låter allvarligt. vet ej vad det är, men är rätt säker på att en sökning här på forumet avhjälper det. ännu en sak som verkar bra med mac, alla hjälpsamma personer här på forumet.

sen tillkommer förstås att ibooken är så fin och blank att man inte vet om man ska skratta eller gråta (av glädje) när man ser den, och att den är så smidig, och att, ja, jag är nog övertygad fortsätter alltså med nudeldieten...

Ursprungligen av Ia Martinsson:

sen tillkommer förstås att ibooken är så fin och blank att man inte vet om man ska skratta eller gråta (av glädje) när man ser den, och att den är så smidig, och att, ja, jag är nog övertygad fortsätter alltså med nudeldieten...

Hörde om några studenter i Lund som fick skörbjugg efter en lång makarondiet. Man räknade ut att om de ätit ketchup till makaronerna hade de klarat sig! Skröna eller inte, ge inte upp!

Tror jag hittat en köpare till min laptop nu! Den 25:e smäller det!!!

  • Medlem
  • 2005-01-18 22:29
Ursprungligen av Carl Bjerkert:

Hörde om några studenter i Lund som fick skörbjugg efter en lång makarondiet. Man räknade ut att om de ätit ketchup till makaronerna hade de klarat sig! Skröna eller inte, ge inte upp!

Tror jag hittat en köpare till min laptop nu! Den 25:e smäller det!!!

Bortsett från sockret är ketchup otroligt nyttigt. Tomatpuré är faktiskt nyttigare än färska tomater.

***

För andra trevliga offtopic-diskussioner välkomnar jag alla till offtopic.se, 99mac bångstyriga dotter.

Baron
OT-admin

jag har kört OSX sedan 10.0 och har enbart haft ngn enstaka kernel panics på min dåvarande dual 1.42 powermac och då antagligen på grund av dåligt minne och att jag hade en tredjepartsDVD-r. på mina fyra senaste Mac'ar... powermac G5, ibook, powerbook och nu senast iMac G5 har jag inte haft en enda "kp" cirka 2 år.

OSX är rock-steady och av det mac'ar jag har haft är nog ibook'en en av dem som jag har varit mest nöjd med. tyst, liten, tillräckligt snabb för "vanligt" användande, snygg och billig.

1
Bevaka tråden