Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En DVD-brännare från Philips 1640K

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om den funkar med mac och toast? Det är en 16X brännare och finns på El-giganten för 899 kr. Bränner 8,5 GB skivor också. Man börjar bli lite trött på att bränna dvd i 1x hastighet.

Edit: Den heter 1640 och inget annat. Trodde först 1620, men nu ändrat.

Senast redigerat 2004-12-20 17:06
  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-20 13:38

Försökte hjälpa dig men!? först och främst heter den DVDR1640K inte 1620, Roxio "Toast" har den inte i sin lista, men kan du inte fråga om du får köpa och testa? Men själv skulle jag hellre köpa en NEC ND-3500A finns på Webbhallen för 625:- inkl frakt och funkar garanterat.

Jag hade lite fel på siffrorna, men du förstod vilken jag menade. Ser en tråd under denna att det är problem med Nec 3500A. Jag kanske ska vänta tills 3520 kommer. Den ska bränna dubbel lager på DVD-R och DVD+R istället för R9-skivor. Kommer kanske inte ligga i samma prisklass. Får se vad det blir.. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 22:38

Har precis köpt en NEC-3520 från Webbhallen. Utan att veta om det skulle funka, men jag stoppade i den i ett LaCie-chassi och kickade igång den. Den hittades inte i Toast, men efter att ha dragit ur FW-snabeln och satt tillbaka så hittades den. Nu ska jag provbränna något

Magnur, för mig blev det en Pioneer 108BK. Installerade Patchburn 3 så funkar den i iTunes iaf. Inte provat i iDVD. Funkade Nec-3520 som du tänkt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 11:35

NEC-3520 funkar fint med Toast även om jag ibland måste dra ut FW-snabeln och sätta tillbaka den för att brännaren ska hittas. Provade att bränna DVD-R igår med upp till nästan 4,4GB. iTunes hittar den inte, vilket tydligen är ganska vanligt (CD-RW brännaren som jag bytade ut fungerade direkt). Men det ska nog gå att fixa med Patchburn hoppas jag.

1
Bevaka tråden