Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powermac G4 Sawtooth

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-16 19:34

Jag behöver lite hjälp här med att uppskatta hur mycket man kan ta för en burk med denna konfiguration med tanke på Apple's släpp av Mac Mini:

Apple Powermac G4 (Sawtooth)
Processor: 450mhz
Minne: 768mb
HD: Seagate Barracude 120gb, 8mb cache
Enhet 1: NEC DVD-R
Enhet 2: Zip-Drive 100mb
Grafik: Nvidia Geforce 2 32mb (AGP)
Tangentbord: Apple Keyboard (Original med maskinen)
Mus: Logitech Dual Optical

Vad tror ni?

3000:- ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-16 20:26

om man sitter på en hyffsad G4 som du och jag så tror jag
man skulle tjäna på att plocka ut vissa delar som ändå är ganska dyra, typ ramminne, dvd-brännare etc och sälja separat. sedan sälja datorn ganska strippad som ett lådbudgetalternativ till minin... för ett par tusen högst.

om man orkar dvs.

Rensa ner den till "factory state" och den är värd c:a 2k. Sälj sedan allt annat bredvid. Det är enda chansen att få ut något vettigt för den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-16 23:17

Så gjorde jag med min, jag sålde den med 512mb ram, original grafikkort & 40gb HD

Så tog jag ut blåtandsadaptern, 758mb ram, 120gb seagate & det nya grafikkorter och sålde det separat det tjänar man mkt på, ungefär lika mkt som datorn. Jag sålde datorn för 4000:- det var 6 månader sen.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 08:48
Ursprungligen av Elias:

Så gjorde jag med min, jag sålde den med 512mb ram, original grafikkort & 40gb HD

Så tog jag ut blåtandsadaptern, 758mb ram, 120gb seagate & det nya grafikkorter och sålde det separat det tjänar man mkt på, ungefär lika mkt som datorn. Jag sålde datorn för 4000:- det var 6 månader sen.

Ha ha Elias, det var jag som köpte ett minne och ett grafikkort utav dig....där ser man.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 09:02
Ursprungligen av King Good:

Ha ha Elias, det var jag som köpte ett minne och ett grafikkort utav dig....där ser man.

Och det var jag som köpte datorn tror jag ...

Uppgraderade den senare med just en sån HD ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 11:51
Ursprungligen av King Good:

Ha ha Elias, det var jag som köpte ett minne och ett grafikkort utav dig....där ser man.

Hehe, och nu ska du sälja...

Rajje: jo det stämmer, du köpte min gamla burk, funkar den bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 21:46
Ursprungligen av Elias:

Hehe, och nu ska du sälja...

Rajje: jo det stämmer, du köpte min gamla burk, funkar den bra?

Javisst, inga problem alls. Med den nya HDn, combo-enheten och TFT-skärmen som den har, så lär den räcka några år till!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-01-16 23:35

Det är det tråkiga, man verkar inte få många extra kronor för alla uppdateringar om man säljer det i en klump...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-17 09:09

Om du köper en Mini istället, så gör du på ett sätt ett nerköp. Minin går ju knappt att bygga ut och uppgradera överhuvudtaget (om man inte använder separata prylar via firewire o dyl).

Varför inte satsa på en processoruppgradering till Sawtooth:en, så kan du fortsätta att använda din snabbare och större hårddisk, din DVD-brännare och ditt grafikkort (som går att byta mot något ännu bättre)?

Eller byt hellre till en QS eller MDD. Då kan du ta med dig de prylarna som du plockar ur Sawtooth:en.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 11:51
Ursprungligen av Macus:

Om du köper en Mini istället, så gör du på ett sätt ett nerköp. Minin går ju knappt att bygga ut och uppgradera överhuvudtaget (om man inte använder separata prylar via firewire o dyl).

Varför inte satsa på en processoruppgradering till Sawtooth:en, så kan du fortsätta att använda din snabbare och större hårddisk, din DVD-brännare och ditt grafikkort (som går att byta mot något ännu bättre)?

Eller byt hellre till en QS eller MDD. Då kan du ta med dig de prylarna som du plockar ur Sawtooth:en.

Det är sant. Men jag ska inte köpa nån ny...har nyss köpt en iBook 12" men jag ska sälja den till en kompis och vill inte ta överpris. (Powermacen alltså...)

1
Bevaka tråden