Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela på PowerBook

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-17 08:45

Köper en PowerBook i dagarna och är lite nyfiken på vad man kan lira på den. Spelar sällan men kanske blir rast lös nån gång ;). Så vad tror ni om följande spel:
Warcraft 3?
Battlefield 1942?
Unreal Tournament?

*Edit. haha jag glömde skriva vad det var för Powerbook.
1Ghz
768MB
GeForce FX 5200

Flyttar in tråden till forumet Allt om spel / Spelhårdvara.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-17 09:40
Ursprungligen av xtimmyx:

Köper en PowerBook i dagarna och är lite nyfiken på vad man kan lira på den. Spelar sällan men kanske blir rast lös nån gång ;). Så vad tror ni om följande spel:
Warcraft 3?
Battlefield 1942?
Unreal Tournament?

*Edit. haha jag glömde skriva vad det var för Powerbook.
1Ghz
768MB
GeForce FX 5200

Ska inte alls v vara några problem att spela ovan angivna spel. Mina systersöner sitter på en liknande burk och kör bl.a dessa spel. Dock bör man ju inte köra på maximal upplösning och högsta kvaliteten på grafiken, specillt inte om man föredrar att spela online.

Själv sitter jag på en PowerBook G4/1,5 GHz med 128 Mb bildskärmskort - helt underbart.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-17 09:43
Ursprungligen av mpower:

Ska inte alls v vara några problem att spela ovan angivna spel. Mina systersöner sitter på en liknande burk och kör bl.a dessa spel. Dock bör man ju inte köra på maximal upplösning och högsta kvaliteten på grafiken, specillt inte om man föredrar att spela online.

Själv sitter jag på en PowerBook G4/1,5 GHz med 128 Mb bildskärmskort - helt underbart.

Ok det var härligt att höra. Var lite skeptisk mot Unreal Tournament 2004 faktiskt men som du säger så kanske man inte kan köra på 1600x1200 och med full antialising

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-17 09:41

Jag spelar Neverwinter Nights utan problem på en Powerbook 1,25GHz med 512MB Ram och iofs. ett ATI-kort, men det är väl ganska likvärdigt...

Ursprungligen av xtimmyx:

Köper en PowerBook i dagarna och är lite nyfiken på vad man kan lira på den. Spelar sällan men kanske blir rast lös nån gång ;). Så vad tror ni om följande spel:
Warcraft 3?
Battlefield 1942?
Unreal Tournament?

*Edit. haha jag glömde skriva vad det var för Powerbook.
1Ghz
768MB
GeForce FX 5200

Battlefield 1942 fungerar INTE på den maskinen, har själv samma specar och har testat.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-17 09:45
Ursprungligen av ill_chrill:

Battlefield 1942 fungerar INTE på den maskinen, har själv samma specar och har testat.

fungerar inte alls eller har bara dålig prestanda?

Ursprungligen av xtimmyx:

fungerar inte alls eller har bara dålig prestanda?

Extremt dåligt. Hackar i låg upplösning. Det startar iofs men va e de värt om de inte flyter?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-17 10:27
Ursprungligen av ill_chrill:

Extremt dåligt. Hackar i låg upplösning. Det startar iofs men va e de värt om de inte flyter?

Prova att minska detaljnivån. Enligt Aspyr rekommenderar de 867 MHz G4 och et Radeon 7500 grafikkort med 32 Mb VRAM.
Se även till att du har den absolut senaste versionen.

  • Medlem
  • 2005-01-17 15:16
Ursprungligen av xtimmyx:

fungerar inte alls eller har bara dålig prestanda?

Jag har spelat Battlefield på en PowerBook 17, 1 Ghz, 1 GB ram och Geeforce 4 och det funkade helt ok.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-17 11:17

Ja man tycker faan det borde funka när det är så pass mkt över minimum. Men hur är det med processorerna egentligen? Presterar en 1ghz PB lika bra som en 1ghz Powermac egentligen?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-17 11:49
Ursprungligen av xtimmyx:

Ja man tycker faan det borde funka när det är så pass mkt över minimum. Men hur är det med processorerna egentligen? Presterar en 1ghz PB lika bra som en 1ghz Powermac egentligen?

Tja du, det är en bra fråga.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-17 12:57
Ursprungligen av mpower:

Tja du, det är en bra fråga.

ingen ubermench som vet eller? för på pc så ju inte dom bärbara lika feta som dom stationära som jag fattat det.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-17 15:16

BattleField kommer knappt att funka... Det kommer att gå att köra på internet/lan (Dock inte som server) med kanske 8-12 spelare (Beroende på hur stor bana). Singleplayer kommer att gå segt eftersom bottarna kommer att dra... Själv skulle jag föreslå att INTE köpa Battlefield utan be dig att köpa Call of Duty + Expansion. COD är nog det spel som är bäst till Macen p.g.a den otrolig överlägsna optimeringen. Kom ihåg att det inte är datorn som det är fel på utan Battlefield. Alla de andra spelen kommer att funka utmärkt på din dator. För att köra Battlefield måste du nästan ha en Powermac G5...

Edit: Hur jag tycker att spelen flyter:

Warcraft III, TFT: Utmärkt! 1440x900 i upplösning och högsta grafiken!

Unreal Tournament (version 3339, viktigt!): När jag först testade Ut tyckte jag att det funkade sådär. Men efter att ha uppdaterat till den senaste versionen flyter det utmärkt och även med lite ögongodis aktiverat! Jag kör på 1024x640 (widescreen) och Medium på allt.

Battlefield 1942: Lägsta på allt förutom dimma (hur långt man ser) eftersom det blev omöjligt att spela om man inte såg fienden. Har dock inte testat den senaste versionen...

Senast redigerat 2005-01-17 15:29
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-17 15:42
Ursprungligen av Rayden:

BattleField kommer knappt att funka... Det kommer att gå att köra på internet/lan (Dock inte som server) med kanske 8-12 spelare (Beroende på hur stor bana). Singleplayer kommer att gå segt eftersom bottarna kommer att dra... Själv skulle jag föreslå att INTE köpa Battlefield utan be dig att köpa Call of Duty + Expansion. COD är nog det spel som är bäst till Macen p.g.a den otrolig överlägsna optimeringen. Kom ihåg att det inte är datorn som det är fel på utan Battlefield. Alla de andra spelen kommer att funka utmärkt på din dator. För att köra Battlefield måste du nästan ha en Powermac G5...

Edit: Hur jag tycker att spelen flyter:

Warcraft III, TFT: Utmärkt! 1440x900 i upplösning och högsta grafiken!

Unreal Tournament (version 3339, viktigt!): När jag först testade Ut tyckte jag att det funkade sådär. Men efter att ha uppdaterat till den senaste versionen flyter det utmärkt och även med lite ögongodis aktiverat! Jag kör på 1024x640 (widescreen) och Medium på allt.

Battlefield 1942: Lägsta på allt förutom dimma (hur långt man ser) eftersom det blev omöjligt att spela om man inte såg fienden. Har dock inte testat den senaste versionen...

måste bara fråga, du menar ut 2004 va? så du itne menar orgnialet

1
Bevaka tråden