Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Console o Call Of duty

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur fasiken får man fram console i call of duty. Skulle joina min linux server, somav någon anledning inte kommer upp i browsern. Hur gör jag? Lagt till den i favoriter men den dyker inte upp. Blir irriterad.. ÅHHHH...

Testat
bind i "toggleconsole

står ju i readme filen att apsyr inte har support för consolen, menden borde ju finnas...

hjääälp!

edit
fixade sig, man var tvungen att connecta till en server fåör att få ner den... JOBBIGT

Senast redigerat 2004-12-28 13:14

Har aldrig varit sådär mycket för att spela dataspel nu i vuxen ålder, men fastnat för Call Of Duty rejält. Spelat ganska mycket de senaste dagarna över nätet. Men vad lite servrar som kommer upp. Finns det fler att joina? Hur kommer jag åt dem. Spelar ni här på någon speciell som det kanske bara finns 99macare på? Är det några som är intressera utav det? Vet att det finns en spelklan här på forumet, men där finns ju inte COD med.

Hittade denna om samma sak, men inga svar ännu.. http://99mac.se/forum/showthread.php?t=60552

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-29 14:05
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Har aldrig varit sådär mycket för att spela dataspel nu i vuxen ålder, men fastnat för Call Of Duty rejält. Spelat ganska mycket de senaste dagarna över nätet. Men vad lite servrar som kommer upp. Finns det fler att joina? Hur kommer jag åt dem. Spelar ni här på någon speciell som det kanske bara finns 99macare på? Är det några som är intressera utav det? Vet att det finns en spelklan här på forumet, men där finns ju inte COD med.

Hittade denna om samma sak, men inga svar ännu.. http://99mac.se/forum/showthread.php?t=60552

Ladda ner den senaste patchen här!

Du bör få runt 600 servrar som inte är fulla eller tomma och kör utan lösenord...

Den där 1.4 har jag redan installerat.. Men försvinner de tidigare banorna jag klarat förut om jag installerar hela spelet igen? Fast det borde ju gå innan. Har iaf kopierat över patchen igen. Ska se sen om det funkar.

Fick det att funka tillslut med lite hjälp av blodsugaren.. Slängde spelikonerna och la dit de nya.. Nu står det version 1.4 när jag startar spelet.

om man går in i ett multiplayer lir får man ner konsollen

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 01:44

är det knappen mellan ESC och TAb btw?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 01:45

ah, nu tror jag jag lyckades

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 01:48

hm, nope! "Uknown command "/connect"" varför säger den så? Det e väll så man gör?

Note 1 : You can connect by using the in-game console. To do so, press the ~ key (under the ESC key and above the TAB key on your keyboard) while in the Call of Duty menu. In the box that appears, type:
...../connect IPAddress
For example: /connect 200.177.229.250:28960

Jag har redigerat diskussionen pga av att frågor om crackade servrar dykt upp. Detta är inte ok att diskutera här på 99mac.

Referensen till "~" TILDE gäller US keyboard på svenskt är det ALT och knappen till höger om Å som resulterar i tilde mycket unix och spel tecken som ./ eller hakparenteser [ ] finns ju lätt tillgängligt på US borden men kräver en hel del pill med svenskt system

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 13:51

så det är ALT+¨som gäller.. verkar inte få ner konsollen ändå

på min datta är det < som gäller för att få ner konsollen, man måste dock klicka i en checkbox i options någonstans.

"/connect <ip eller domän>" funkar för mig med, i vissa spel (tex mohaa har jag för mig) har jag dock varit tvungen att ändra till amerikanskt t-bords layout för att få det till att funka, men i CoD har jag inte behövt det..

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 14:25

funkar på SIngleplayer nu.. men på multiplayer blir det bara att kommandona jag skriver blir som medelanden till nadra spelare.. hur gör jag så att konsollen i multiplayer uppfattar mina kommandon som inställningar och inte som chat-medelanden?

du måste ha antingen / eller \ framför för att det ska räknas som ett kommando

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 14:54

ok! jepp, såg det nu.. när jag tog ner den vid menyn istället.. då behövde jag inte.. men den skriver ut det automatiskt.. tack för hjälpen! Den alternativa upplösningen funkar utmärkt också på min 20" cinema display.. Inga utdragna pixlar eller nått, utan riktig widescreen upplösning. wee

1
Bevaka tråden