Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macoteket Linköping

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-01-13 12:58

Macoteket Linköping öppnat. Inte. Eller?

Hör man med Macoteket i Stockholn har inte butiken i Linköping öppnat ännu. Något datum är heller inte klart.

Går man till St Larsgatan 13 i Linköping så ligger där en butik som har öppet och som man kan handla i.

Hägring?

Eller är det så att den är öppen men inte öppnad. Kunde inte Oscar Bjers den 13:e?
Så grejerna jag beställde i går kunde jag lika gärna ha köpt idag och använt nu. Och sluppit frakten.

Lika korkat som att fördröja Keynote 9 timmar faktiskt.

Jamen avbeställ då.

Lägg upp lite bilder då

Hade jag varit frisk hade jag cyklat ner och kollat, men det är jag tyvärr inte. (#%& influensa.)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-13 21:31

Jag tar en tur förbi där imorrn med digitalkameran

Ursprungligen av jarviz:

Jag tar en tur förbi där imorrn med digitalkameran

Lika bra jag följer med, ska ändå ner på banken och fixa lite.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-13 22:49
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Lika bra jag följer med, ska ändå ner på banken och fixa lite.

Det låter som en plan

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-13 22:25

Åh...har det öppnat nu? Det var en tyst öppningscermoni.
Jag tar också en tur dit imorgon, men utan digitalkamera.

Det är väl så här att butiken inte har öppnat officellt.. = Ingen fet öppningscermoni

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 12:03

Hur blir det med bilder då ?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-14 14:23

Kolla i bildgalleriet, sök på Macoteket Linköping om du inte hittar dem

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-15 10:19
Ursprungligen av jarviz:

Kolla i bildgalleriet, sök på Macoteket Linköping om du inte hittar dem

Länk? Var är bildgalleriet?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-15 12:28
Ursprungligen av ecscsjo:

Länk? Var är bildgalleriet?

http://99mac.se/galleri/

Trevligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 18:20

Den är väl öppen men inte invigd helt enkelt?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-14 18:31
Ursprungligen av Rajje:

Den är väl öppen men inte invigd helt enkelt?

Stämmer bra, invigning när cheferna kommer tillbaka från SF

  • Medlem
  • 2005-01-14 20:21

På Macoteket i Stockholm säger man att den ännu inte har öppnat. Som kund skiter jag väl i om den är invigd. Går det att handla där så är den öppen enligt min verklighetsuppfattning. Jävla fjanterier.

  • Medlem
  • 2005-01-15 03:22

Gick faktiskt förbi där igår eftermiddag hann dock inte titta in :/ Butiken ser trevlig ut även om läget kanske inte är det absolut bästa.

Ursprungligen av wise:

Gick faktiskt förbi där igår eftermiddag hann dock inte titta in :/ Butiken ser trevlig ut även om läget kanske inte är det absolut bästa.

Mer centralt än Gothia i alla fall? Hoppas bara att marknaden expanderar som de säger så stan räcker för båda.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-15 10:14
Ursprungligen av Omar:

På Macoteket i Stockholm säger man att den ännu inte har öppnat. Som kund skiter jag väl i om den är invigd. Går det att handla där så är den öppen enligt min verklighetsuppfattning. Jävla fjanterier.

LOL

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 11:51
Ursprungligen av Omar:

På Macoteket i Stockholm säger man att den ännu inte har öppnat. Som kund skiter jag väl i om den är invigd. Går det att handla där så är den öppen enligt min verklighetsuppfattning. Jävla fjanterier.

Du är välkommen i alla fall.

  • Medlem
  • 2005-01-15 20:58
Ursprungligen av Mondo:

Du är välkommen i alla fall.

Det är just det jag upplever att jag inte är.

Jag behövde en pryl, helst i går. Ringde Macoteket: Har ni öppnat i Ljnköping ännu? Svar: Nej.

Satan, skicka prylen då. (Hade det varit öppet hade jag kunna kört dit och haft prylen på plats inom 2 timmar.) Sen torsdag, inget paket hann fram på fredag. Kommer väl på måndag.

Hade svaret varit: Javisst, vi har bara inte haft Oscar Bjers på besök ännu.

Då hade jag inte varit så sur. Ni hade inom en timme haft Omar Henriksson på besök. Jag kunde både klippt bandet och genererat pengar. Det senare gör knappast Oscar.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-15 21:43

Förstår till fullo Omar. Det där med omsorgen om den enskilde kundens behov och att man blir allmänt väl bemött är saker som detaljhandeln alltmer valt att strunta i. Varumärken, glassiga framträdanden e dyl anses tydligen per automatik generera stor omsättning och nöjda kunder.
Jag tror inte man behöver ha varit med så väldigt länge i livet för att uppskatta PERSONLIG service. Att jag som kund får känslan av att störa verksamheten med min närvaro och mina frågor får mig att direkt gå ut ur affärslokalen alt avsluta telefonsamtalet och kanske rentav strunta i inköp överhuvudtaget.
Detta gäller elektroniksäljarbranschen i stort. Måste därför påpeka att jag hittills haft goda erfarenheter av telefonköp från såväl Macoteket som MacSupport. Må nu också Macotekets Linköpingsbutik bemannas av serviceinriktat folk, så'na som inte tror att grejor kränger sig själva till köpkåta kunder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 20:07

De nya butikerna har smygöppnat lite grann... Officiell premiär snart. Kom i tid för gottistottis och mumsmums.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-01-15 14:54

Det här får jag upp när jag klickade på en av bilderna

You must be a registered user to view images!

To register click on the REGISTER button in the menu above.

Registrerad är jag. Vad kan var fel?

St larsgatan 13? Det är ju ett stenkast ifrån där jag bodde! Fast det var ju 8 år sedan...

Får väl skicka förbi farsgubben, hans kontor ligger på en parallellgata. Då kanske han blir övertygad han också. Har tjatat på honom i åratal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 21:54

Jag kan förstås bara svara för Macoteket i Sundyberg, men vi gör verkligen vårt bästa för att kunderna ska bli nöjda. En normal arbetsdag pratar jag med 80-100 kunder, och då är vi ändå många som arbetar på kontoret. Telefonen ringer i princip oavbrutet och ideligen hela dagarna. Det är klart att det är fysiskt omöjligt att ordna allting direkt, särskilt en fredagkväll fem minuter innan stängningsdags, eftersom det är många aktörer inblandade för att få fram grejorna. Man kan bara göra sitt bästa, även om det aldrig räcker till.

NÄR ÖPPNAR MACOTEKET I LINKÖPING???
sorry för versalerna....

datum?

  • Medlem
  • 2005-01-16 05:54
Ursprungligen av blodsugare:

NÄR ÖPPNAR MACOTEKET I LINKÖPING???
sorry för versalerna....
datum?

Beror på vad DU menar med öppnar...

  • Medlem
  • 2005-01-16 06:37

Jag har alltid blivit korrekt behandlad på Macoteket. Returerna har fungerat, sortimentet fullgott, priserna är inte orimliga och försäljarna kunniga.

Men.

Jag frågar mej nu: VET man inte i växeln och i försäljningen inte att butiken i Linköping är öppen?
Eller. Har man blivit INSTRUERADE att uppge att den inte är öppen? (Det är alltså 3 personer, inklusive telefonisten som svarat negativt.)

Oavsett svaret så är det märkligt.

Jag kommer gärna på invigningen om jag får och kan. Det är alltid kul att träffa folk från listorna, klämma på prylar utan köptvång och höra vackra ord. Kan också bli ett och annat impulsköp om jag känner mej själv.

Det hade dock varit bättre för alla om denna diskussion aldrig hade uppstått.

Bevaka tråden