Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

gratis wlan på scandic

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-01-15 01:24

är i uppsala på möte med bandyförbundet å ligger över en natt på hotellet. en glad upptäckt är att hela hotellet e fullt med wlan å det dessutom är gratis att använda. det var bara att knalla ner till receptionen å hämta ett papper med användarnamn + lösenord, så kunde man logga in. detta gäller i 24 h å det räcker gott å väl för mig, sen får man antagligen hämta ett nytt papper. uppkopplingen verkar ha 1 mbit både upp å ned genom mina högst vetenskapliga tester med tp-test...

så jag kan bara rekommendera er att bo på scandic nästa gång ni är ute å reser, vet dock inte om de erbjuder detta på alla hotell.

mvh

  • Medlem
  • 2005-01-15 01:36

Hotell Accome i Alvik har förvisso inte wlan men gratis uppkoppling, i varje rum så klart. Inte illa det heller. Ta med egen nätverkskabel eller låna i receptionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 14:10

De flesta större hotellen jag har bott på dom senaste 2 åren har wlan, även fler och fler cafeer och krogar börjar numera erbjuda det..
Detta är nog en utveckling vi måste lära oss att leva med

/F

1
Bevaka tråden