Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Syncmaster som bildskärm och tv?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 22:16

Är en tv med DVI-I ingång lämplig som bildskärm till Mac mini? Samsungs skärm
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e791674&ReferId=3
kanske är bra? 19" för 6499 kr. 1280 x 1024 blir det lika bra som om det vore upplösningen på en datorbildskärm?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 14:34

(Med risk för att bli portad...) Dell har en 20 tums widescreen tft med VGA, DVI och S-Video ingångar för 6969:- inklusive moms och frakt. Kanske är ett bättre alternativ för nåra hundra mer? Har fått en del bra reviews.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 16:06
Ursprungligen av canestrini:

(Med risk för att bli portad...) Dell har en 20 tums widescreen tft med VGA, DVI och S-Video ingångar för 6969:- inklusive moms och frakt. Kanske är ett bättre alternativ för nåra hundra mer? Har fått en del bra reviews.

Men Dells skärmar har ingen inbyggd tv-tuner (åtminstone inte de 20" jag hittade på dell.se) vilket Samsung har. Då måste man köpa en Eyetv-box eller liknande och då blir det betydligt dyrare.

Dell UltraSharp 2005FPW?

är det "Dell UltraSharp 2005FPW" du menar? såg den på Dells webbsida nu,

och den kostar 7 013 kr inkl. frakt...

iallafall så verkar den helt underbar, precis den skärm jag letat efter!

tv bryr jag mej inte om, jag vill bara kunna spela super nintendo och game cube på den med mera, så jag behöver s-video kontakten...

och 4 strömförsedda usb 2.0 kontakter låter inte så dumt det heller...

jag bestämde mej för att köpa Dell 2005fpw, och fick den häromdagen.

Jag har inte fått min mini än tyvärr men den är helt underbar med de andra datorer jag provat den med.

På amerikanska forum så påstås det ibland att den har samma skärm som apple 20".

men den är ju 3000 kr billigare, har både dvi, vga, composite och svhs samt 4 st. usb2 portar och går at tilta, rotera, höja sänka och den har picture-in-picture och picture-beside-picture och det är väldigt smidigt att välja ingång och växla mellan dem och så vidare.
en underbar skärm, helt enkelt

dessutom så släcks det analoga tvnätet där jag bor redan i höst, så en tv-tuner strunta jag fullkomligt i.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 14:33

Jo det är 2005 FPW jag pratar om. Och som sagt, den skärmen har både S-video och composite med picture-in-picture. De flesta TV-apparater kommer snart att behöva bytas ut eller kompletteras med digitalbox. Om du köper en Dell FPW kan du, om du har en video, eller en DVD-recordable, koppla in denna i Dellens S-video eller composite ingång och kolla på tv. Sen när digitaltv blir standard är det bara att koppla in digitalboxen och fortsätta.

För övrigt kostar den för närvarande 6633 kr inkl frakt(20% rabatt fram t.o.m. 23:e februari 2005, skynda, skynda!)

Ursprungligen av mjauone:

jag bestämde mej för att köpa Dell 2005fpw, och fick den häromdagen.

Jag har inte fått min mini än tyvärr men den är helt underbar med de andra datorer jag provat den med.

På amerikanska forum så påstås det ibland att den har samma skärm som apple 20".

men den är ju 3000 kr billigare, har både dvi, vga, composite och svhs samt 4 st. usb2 portar och går at tilta, rotera, höja sänka och den har picture-in-picture och picture-beside-picture och det är väldigt smidigt att välja ingång och växla mellan dem och så vidare.
en underbar skärm, helt enkelt

dessutom så släcks det analoga tvnätet där jag bor redan i höst, så en tv-tuner strunta jag fullkomligt i.

Kan du posta lite bilder på den tror du?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 16:36
Ursprungligen av mjauone:

jag bestämde mej för att köpa Dell 2005fpw, och fick den häromdagen.

Hei, kan du sjekke følgende for meg da jeg har i tankene å kjøpe en tilsvarende men har liten plass.

Monitor bredde:
Monitor høyde:
Monitor høyde ifra bunn av fot helt opp til topp av monitor (når monitor er "trykt" helt ned i foten):
Synlig skjermbilde bredde:
Synlig skjermbilde høyde:

Takker på forhånd!

.

bilder på min mac mini och dell fpw2005

"Inputs: Analogue / Digital / S-Video / Composite"
Hmm, kan man både ha en PC med VGA anslutningn och en Mac med DVI anslutning inkopplad sammtidigt och switcha mellan dom?

ja...

Ursprungligen av CUBErt:

"Inputs: Analogue / Digital / S-Video / Composite"
Hmm, kan man både ha en PC med VGA anslutningn och en Mac med DVI anslutning inkopplad sammtidigt och switcha mellan dom?

ja man kan switcha mellan dem med en snabbknapp, men tyvärr inte ha picture-in-picture/picture-beside-picture mellan dessa två, utan det är bara svideo och composite man kan ha samtidigt som antingen dvi/vga

Ursprungligen av mjauone:

ja man kan switcha mellan dem med en snabbknapp

Perfekt. Precis något sådant jag är ute efter.
Blir en sådan när sommarjobbet är avklarat

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-17 12:15
Ursprungligen av goranlin:

Är en tv med DVI-I ingång lämplig som bildskärm till Mac mini?

Generellt anser jag att kvaliteten på en LCD-TV med en uppdatering på 25 ms är usel. Skärmen hinner liksom inte riktigt med när det är snabba klipp på TVn. Det är därför som de flesta rena LCD-TV är mycket dyrare än de datorskärmar som har TV tuner. Hittar men en kombo som har 16ms respons blir det nog bra.

1
Bevaka tråden