Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV 200 kontra EyeTV Wonder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 12:51

Hur kan det komma sig att det skiljer så mycket i pris mellan de ovanstående? EyeTV Wonder kostar $129 och EyeTV 200 $279!

Det enda som skiljer vad jag fattar är:

- 200:an har firewire
- 200:an är snyggare
- 200:an komprimerar själv
- Wonder har fler in-portar
- Wonder låter datorn komprimera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 17:48

EyeTV Wonder tillverkas av ATi och funkar med både Mac och PC, det kanske betyder något fler tillverkade ex -> lägre pris.

Märk väl: Wonder verkar bara finnas för NTSC idag så den är rätt oanvändbar i Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 08:35
Ursprungligen av steli:

EyeTV Wonder tillverkas av ATi och funkar med både Mac och PC, det kanske betyder något fler tillverkade ex -> lägre pris.

Märk väl: Wonder verkar bara finnas för NTSC idag så den är rätt oanvändbar i Sverige.

OK, det kan ju tom vara en fördel om man ska använda den på pc ngngång. Då får vi bara vänta och hoppas att den kommer i PAL-version snart!

Ursprungligen av torbjorn2000:

Hur kan det komma sig att det skiljer så mycket i pris mellan de ovanstående? EyeTV Wonder kostar $129 och EyeTV 200 $279!

Det enda som skiljer vad jag fattar är:

- 200:an har firewire
- 200:an är snyggare
- 200:an komprimerar själv
- Wonder har fler in-portar
- Wonder låter datorn komprimera

200 lär ge bättre kvalitet eftersom den belastar datorn mindre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 15:47
Ursprungligen av Simon Templar:

200 lär ge bättre kvalitet eftersom den belastar datorn mindre.

Varför skulle kvaliten bli olika? Har inte Macen kapacititet att komprimera?

Intressant att de jobbar olika. Det visste jag inte. Det är MPEG komprimering vi pratar om eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 10:28

Finns det någon annan bra "tv-grunka" som inte har TV-mottagare? Dvs enbart audio/video-in.
Då är det ju av mindre betydelse vilket tv-system ens land har. Man kan ju gå via videon.
(Jag vet, den lösningen tilltalar inte alla, men ska jag mest ha den till att arkivera gamla VHS-kassetter är det intressant.)

1
Bevaka tråden