Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken storm det verkar vara efter Mac Minin.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 08:20

Sitter och surfar runt på olika forum (mest musikrelaterade),och folk verkar som galna angående Mac Minin.De finns de som klagar på ditten och datten och försöker krama ur sig all skit om Apple så dom nästan får en tesked brunt i byxan.Det verkar som om de är rädda för nåt (?).
Många nättidningar kastar ris eller ros på Minin och s k "duktiga" förutspåare spår som aldrig förr.
Sen finns de folk som är överglada för att kunna ha en Mac framför TVn, bredvid skärmen,i bilen eller i brödrosten.
Som jag skrev i en annan tråd så har jag fått 6st nära och kära att klicka Buy Now så fort jag nämnde priset.De är alldeles till sig i av att få en Mac som är billig och söt/frän/snygg/cool/osv.
Är det jag som har missuppfattat tempen,eller är det så att vi kommer få se absurd många Minis lite här och var?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 08:40

Tror vi kommer få absurt många som kommer klaga på att Apple inte kan leverera i tid

(Om drygt en vecka börjar rubrikerna om att Apple inte skickar den där jä*la iPod Shuffle som de lovat. Någon vecka senare kommer det en ändå värre storm om miniMac...)

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-01-14 09:14

Jo, det värkar som att det kommer bli ett otroligt sug efter Mac mini, jag själv är grymt sugen på en att ha som websurver :), men som Pär skriver, så får man nog räkna med att det tar ett tag innan man får hem sin Mac mini, då efterfrågan kommer vara mycket större en tillgången troligen, om nu inte Apple för en gång skull har tryckt upp ett gäng i förväg.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-14 09:17

Mest synd är det väl ändå om dom i Småland.
Inte nog med att stormen har fällt alla träden, strömmen och teleförbindelserna försvann.

Nu har stormen drabbat leveranserna av deras Apple-produkter också.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 09:20

Jag vet inte jag......tror (hoppas) att Apple faktiskt har förberett sig för det här mycket bättre än med alla andra burkar de säljer.Vi har ju tjatat i flera år om en Mini.1.25 och 1.42GHz borde det ju finnas i varje Applegarderob upp till öronen.Det enda nya är väl bara logikkortet?
De börjar ju inte skeppa förrän den 29:e jan,det ger dem ju lite tid att läsa av hur många beställningar som gjorts och tillverka som sa*an.
Jag tror Apple pullar av det här för en gångs skull. Optimist som jag är.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-14 09:20

Jag har ett ledigt 5,25"-fack i min PC.
Undrar om jag kan sätta en Mac mini där?

Då skulle jag få plats med grymt mycket tillbehör i samma låda.

Ja den här gången kan det ju inte vara problem att få fram nog många prosessorer i tid i alla fall.

Som sagt, ingen revulotionerande teknik i Mac mini, så de borde kunna spotta ut en ansenlig mängd. Även iPod shuffle torde vora enklare än enkel att bygga.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 15:45
Ursprungligen av Leftrustle:

Även iPod shuffle torde vora enklare än enkel att bygga.

Jo, men beräknad leveranstid har ökat från "inom två veckor" i tisdags till "2-3 veckor" onsdag och "3 veckor" i går kväll...
Undrar vad den är nu, skall kolla... Den är "3-4 veckor"

Två veckor ökad leveranstid på tre dagar är rätt häftigt

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 16:37

Det var just det jag menade,att Apple läser av behovet.
Egentligen är det ju skitsamma vad det står för leveranstid,så länge den kommer inom den ramen så kan ingen skylla på Apple (och det är ju viktigast för att göra ett gott intryck på nya filurer).
Sen kan ju folk klaga på att det är lång leveranstid,men det är det ju på bilar,båtar,moppar och hundvalpar också.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 15:33

Tror det kommer bli en brist när folk börjar köpa, så smart som jag är beställde jag en på macsupport som jag kan hämta ut när jag vill (och har pengar). Sen så pratade vi lite om rabatt, blir väldigt intressant :).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 17:20

När PM G5 kom så satte de från början leveransdatumet tre månader efter lanseringen, men nu med Mac mini, så har datumet varit 29 jan från början och är det fortfarande.
Och jag har en känsla av att Apple nu, efter iPod mini, har förstått hur otroligt populära produkter av denna typ blir, så de kommer inte att upprepa leveransproblemet som de hade med bla iPod mini och PM G5.

Eller så är det bara så att jag har övertygat mig själv om att den inte kommer bli försenad, eftersom jag är i sånt stort behov av att den kommer så fort som möjligt ...

1
Bevaka tråden