Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig w-tft

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om någon vet om någon billig Widescreen TFT skärm. Hellst 15".

15" säljs väl knappt längre vare sig widescreen eller normala?

Möjligt :P.
Skit i om det är Widescreen. Måste bara ha en bra billig TFT till Mini Macen ^^

  • Medlem
  • 2005-01-13 20:08

Dell. Hatar att säga det, men deras 20" är rätt prisvärd.

Dustin har ett stort sortiment. Sök där och välj att sortera i prisordning.
Vill minnas att en 17" Acer kostade under 2kkr + mums. Men som vanligt är det väl så att man får vad man betalar för. Dessutom vill man väl som Mac mini-ägare ha viss stil på skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 20:14

Finns ju 17" Samtron AOC Hansol m.fl. etc. m.m. runt 2k5.
Saknar ju oftast DVI och sådär, men billigt är det…
Är det för dyrt finns väl Benq å sån där gresh för 1k8 för 15".

Om det nu ska vara billigast möjliga så kan man ju köpa en Samsung 15" TFT på Komplett.se för 1.995 (Vet inte vad frakten kostar.)

Personligen skulle jag föredra en 17" om man kan få en för bara 500 kr mer, men jag vet ju inte vad du vill använda din dator till.

edit: Elgiganten har en 17" av ett för mig okänt märke för under 2000 kr.

edit no 2: Elgigantens pris kallas internetpris, men på deras online-butik finns den inte. Det enda varuhus den finns på är i Jönköping, och vad den kostar där framgår inte.

Senast redigerat 2005-01-13 21:39

Jag skulle gärna se att någon tillverkare gjorde billiga wide tft i 15" och 17".

Själv har jag en Syncmaster 710T, vilken är grym men känns lite för fyrkantig. Den är 17" och ganska dyr, men varianten utan DVI är billigare. 710N heter den väl.

Ursprungligen av zodijackyl:

Jag skulle gärna se att någon tillverkare gjorde billiga wide tft i 15" och 17".

Själv har jag en Syncmaster 710T, vilken är grym men känns lite för fyrkantig. Den är 17" och ganska dyr, men varianten utan DVI är billigare. 710N heter den väl.

Ja, det är sant, fyrkantiga skärmar börjar bli ett stort problem i datorvärlden...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-01-19 15:11
  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 19:26

Jag har också kikat runt och konstaterar att det bara verkar finnas 17" och större. Tänkte köpa en Mac Mini till dotterns extremt lilla plugghörna och tänkte att ju mindre skärm ju bättre....
Men det verkar inte gå som jag tänkt. Får ev satsa på en iBook istället. Den är ju liten den också.
/nocke

1
Bevaka tråden