Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag är en Macoholic!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
det här min presentation, skrivet av en frilansjournalist som alltid arbetat med och älskat Mac. Jag sålde tyvärr min första Mac, en Plus, vilket jag ångrar idag. Men i husets förråd står fortfarande min Classic, en Powerbook 145b och en PowerMac 6100. Och alla fungerar perfekt än idag. Just arbetar jag vid en G4 (Quicksilver) och min fru kör en tangerinefärgad iMac. Jag har också en Powerbook G4 12" trådlöst uppkopplad. Jag älskar alla mina macar. "Nästan mer än mig", säger min fru. Jag kämpar ofta i motvind då många av mina kompisar jobbar i datorbranschen och självklart (för dem alltså) bara kör PC. Men det senaste året har de trots allt börjat mjukna i sin hållning mot Mac. iPoden har naturligtvis gjort sitt till.
Just nu börjar jag grunna på om inte en MacMini skulle kunna få ersätta Quicksilvern´ som surrar ganska högt. Eller kanske en iMac G5 skulle passa bättre. Jag kan inte hjälpa att jag är en Macoholic, det är ju trots allt bättre än att vara Alcoholic… eller…

Mraider

Jag heter Mraider, och jag är en Macoholic.

Hej Mraider

Vi kanske borde ha anonyma Macoholic möten här?

Hej Mraider
jag är också en Macoholic. Har varit det sedan 1988. Sen några år går jag i terapi hos 99mac men det hjälper inte riktigt.
Dags för 99Macterapi!!
Har försökt närma mig en pc men jag får utslag och illamående varje gång.

Varje gång jag ser på Steve jobs blir jag bara lycklig. varför?

Tips?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-01-13 18:47

Hej!

Jag är av samma sort. Började använda Mac efter en skräcklektion i skolan, där det kändes som ett helt företag med kommandon för att bara komma igång. Kom sedan till Lunds Universitet. Där träffade jag en Mac och till min stora förtjusning behövdes inga kommandon. Köpte mig efter ett tag en Performa 6200 och sedan en Powerbook 145 (tror jag att det var). Nu har jag en G4 'Sawtooth' och sparar till sista rev av PB G4 15".

1
Bevaka tråden