Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar för musikproduktion?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 16:14
Ursprungligen av nillon:

Ju mer jag tittar på den här burken, desto mer känns det som en perfekt maskin för mig.
<snip>
Det jag har saknat mest är att inte kunna använda Photoshop och Cubase, för det har jag fått switcha till min blådåre istället.

Cubase säger du?

Själv kör jag ProTools på min Cube, och har nyglien beställt en 1,3 Ghz (fläktlös...)uppgradering till den för att kunna fortsätta med det. Men en Mini vill man ju liksom ha... I Cuben har jag en 7200 rpm 8 mb cache disk, vilket ProTools och andra diskintensiva ljudprogram borde må bra av.

Men vad händer när man bara har en 4200 rpm disk som i Minin? Blir det en begränsande faktor?

Uppgraderingskortet i sig kostar lika mycket som minsta minin, så man är minst sagt sugen att slå till...:-)

Ursprungligen av Goka:

Cubase säger du?

Själv kör jag ProTools på min Cube, och har nyglien beställt en 1,3 Ghz (fläktlös...)uppgradering till den för att kunna fortsätta med det. Men en Mini vill man ju liksom ha... I Cuben har jag en 7200 rpm 8 mb cache disk, vilket ProTools och andra diskintensiva ljudprogram borde må bra av.

Men vad händer när man bara har en 4200 rpm disk som i Minin? Blir det en begränsande faktor?

Uppgraderingskortet i sig kostar lika mycket som minsta minin, så man är minst sagt sugen att slå till...:-)

Den interna disken i minin lär inte vara optimal till tyngre musikproduktioner med massvis av spår. Men med en extern hårddisk så duger den bra till musikinspelning.

1
Bevaka tråden