Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

billigt minne

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 00:19

Någon som faktiskt köpt detta minne och kan tala om för mig om det faktiskt fungerar eller inte i en G5 DP 1,8?? http://komplett.se/k/ki.asp?sku=118498&cks=PLS

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-06 00:31

Dom borde funka, dom sålde exakt samma minne för två veckor sen fast då var det enkelpack. Jag köpte två och dom funkar utmärkt i min G5 1,8ghzx2.

Sen kan dom ju krångla med andra minnen, svårt att säga men det ska nog inte vara någon fara.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 00:37

trevligt! jag hade nämligen tänkt att investera i två sådana paket på direkten om jag får det bekräftat att dessa fungerar....Pumpa min analkande DP 1,8 med 2gb RAM på direkten... Men då har iaf EN person bekräftat att de fungerar...Någon annan som har erfarenhet av denna uppsättning eller har något annat att rekomendera som ligger i samma prisklass?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 11:50

Ingen mer som har erfarenhet???

  • Medlem
  • 2005-01-06 11:56

Det finns dubbla minnespaket från Corsair också. Value pack brukar de kallas. De där minnena är inte Dual channel väl?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 11:58
Ursprungligen av stfm:

Det finns dubbla minnespaket från Corsair också. Value pack brukar de kallas. De där minnena är inte Dual channel väl?

Nej jag tror inte det är valuepack,måste det vara det eller? vart i ligger skilnaden? Jag läste i någon annan tråd att dual channel INTE fungerar med G5:an(?)

  • Medlem
  • 2005-01-06 12:00
Ursprungligen av simonh:

Nej jag tror inte det är valuepack,måste det vara det eller? vart i ligger skilnaden? Jag läste i någon annan tråd att dual channel INTE fungerar med G5:an(?)

Corsair kallar det bara så... om det inte ska vara Dual Channel så är det ju inte ett bra val i vilket fall.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 12:04
Ursprungligen av stfm:

Corsair kallar det bara så... om det inte ska vara Dual Channel så är det ju inte ett bra val i vilket fall.

Well....I supose.... Men nu börjar även denna disskution ge mig kalla fötter vad gäller minnen eftersom bara EN person faktiskt HAR köpt detta minne... blir alltid en massa spekulationer... Jag vill ju så gärna ha det svart på vitt om det fungerar eller inte... Men jag Tackar dig STFM för att du ger en hjälpande hand! Verkar som det blir ett köp av förstnämda minne!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 13:21

Ett sista försök att få lite hjälp i denna eviga minneshärva...Ingen mer som har något att tillägga? Vore tråkigt att inhandla en massa minne för ett par lax som inte fungerar....

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-06 13:31

Du behöver nog inte vara rädd, mina andra minnen är av märket RAM BO och dom funkar lika utmärkt dom

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 14:00
Ursprungligen av nr3:

Du behöver nog inte vara rädd, mina andra minnen är av märket RAM BO och dom funkar lika utmärkt dom

HAHA! jaja! då får det bli så då! Tack.

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-06 15:16
Ursprungligen av simonh:

HAHA! jaja! då får det bli så då! Tack.

heh ja d går nog bra. om du bara köper likadana minnen så är sannolikheten att de funkar stor, knaset är om du kompletterar olika minnestyper/märken ibland..

bara o testa!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 00:38

vad tror ni om att jag kompleterar dom två 256orna som sitter i min G5 2x2ghz med två sånnahär? Funkar det beställer jag dom direkt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 19:56

Simonh, köpte du dom eller?? är lite nyfiken för jag har själv lite planer på att köpa lite mer minne till min G5a..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 20:19
Ursprungligen av Fredric:

Simonh, köpte du dom eller?? är lite nyfiken för jag har själv lite planer på att köpa lite mer minne till min G5a..

japp jag har köpt minnena. Men jag har inte fått hem min dator att sätta i dom i ännu så jag vet inte om de fungerar ännu hehe! men förhoppningsvis får jag min maskin någon gng under denna vecka. Så om jag inte skrivit hur det gick i denna tråden innan fredag får du påminna mig igen, så ska jag berätta om mitt resultat!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 23:22

ok, låter bra. =)..

blir galen på den här minnesjungeln... min PC-polare säger att jag aboslut skall köpa CL2.5 minnen och inte CL3... dom billiga macminnena på Crucial är 3.. men dessa som du köpt är ju 2.5... frågan är om den garanterade mackompabiliteten gör Crucials minnen snabbare ändå, eller om CL2.5orna från komplett blir snabbare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 23:43

Vad är det för skillnad på CL2.5 och CL3??

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 00:07

det undrar jag med...Har underlägsen kunskap när det kommer till såna detaljer... det var därför som jag startade tråden, och startade den med frågan om någon faktiskt kunde säga, svart på vitt om minnena fungerar eller ej. Men när det kommer till minnen så verkar ju inte enns de mest inbitna kunna ge något svar utan alla dessa disskutioner mynnar ut i en massa spekulationer hit och dit... Men"Nr3" har ju faktiskt inhandlat detta minne och för honom fungerar det! Bara o hålla tummarna när jag får hem allt att det funkar! CL 2,5 CL 3 Vet inte enns vad det står för... säkert något jätterelevant

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 00:26

Här disskuteras det en del om CL. Vad det är, vad det gör, och vilken betydelse det har e.t.c. Verkar vara ganska lugnt/bra med CL 2,5. Har tydligen något med "kvaliteten" att göra, vilket i sin tur säger hur hårt man kan klocka minnet. Desto lägre tal, desto bättre, som jag förstod det efter att ha luggat igenom konversationen. http://99mac.se/forum/showthread.php?t=32693&page=3&pp=15&highlight=CL

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 16:13

De Fungerar!

Sitter nu med en sprillans G5 DP 1,8. Och jag har precis installerat RAM minnena som tråden handlar om. Kan härmed bekräfta att dessa fungegrar alldeles ypperligt och min maskin nu går som ett skott!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 16:13

2 Gb var det som jag installera föressten...

Ursprungligen av simonh:

2 Gb var det som jag installera föressten...

Vilket märke var det på minnena? *yr*

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 16:28
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Vilket märke var det på minnena? *yr*

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=118498&cks=PLS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-05 15:24

Funkar något av dessa minnen tro??? ?

Vad betyder Double Data Rate?,, funkar det på en G5a?

Mycom

eller detta
kanske detta minne??

och om det inte funkar vilka/vilket av dessa funkar då på en G5a??
www.outpost.com

Senast redigerat 2005-02-07 00:35
1
Bevaka tråden