Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini är inte FLÄKTLÖS !

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-12 15:45

Mac Mini är inte FLÄKTLÖS tydligen . Jag fick uppfattningen att den var helt fläktlös därmed helt tyst .

Men icke sa Nicke.

Är det någon som vet var man kan läsa om denna fläkt ? vilken typ processor-grafikkort- moderkortsfläkt osv ?

  • Medlem
  • 2005-01-12 15:59

Vet att någon som brukade vara inne på iChat jobbade på supporten. Vet nån vet? Glömt hans nick. Fråga honom...han borde veta eller kunna ta reda på detta!

/Fredrik

Borde vara i stil med iBook-fläkt = mycket tyst.

Ursprungligen av CUBEIS:

Mac Mini är inte FLÄKTLÖS tydligen . Jag fick uppfattningen att den var helt fläktlös därmed helt tyst .

Men icke sa Nicke.
Är det någon som vet var man kan läsa om denna fläkt ? vilken typ processor-grafikkort- moderkortsfläkt osv ?

Med tanke på att nätdelen är extern så borde Mac Mini vara mycket tyst. Men vi får väl se , eller rättare sagt höra.

  • Medlem
  • 2005-01-13 11:20

Jobs presenterade den som quiet så det borde vara en fläkt som går igång endast vid hög belastning liksom på iBook/Powerbook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 11:33

Jag gissar att det är som i iBook - liten surrande fläkt som går igång bara vid hög belastning.

Jag har för mig att SJ sa att den skulle vara riktigt tyst isf, så det är nog inget att oroa sig över.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 10:46
Ursprungligen av Rajje:

Jag har för mig att SJ sa att den skulle vara riktigt tyst isf, så det är nog inget att oroa sig över.

Jamen, har han sagt det så ljuger han väl inte? Han är ju snäll.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-13 12:26

Jag uppfattade det som att det inte skulle sitta någon fläkt i alls... hmmm :/

Ursprungligen av kainen:

Jag uppfattade det som att det inte skulle sitta någon fläkt i alls... hmmm :/

Det står på Apples egna sidor att den har en fläkt, kolla hugins inlägg.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-14 11:21
Ursprungligen av Adrian B:

Det står på Apples egna sidor att den har en fläkt, kolla hugins inlägg.

Damn.... jaja... får väll kika på en i butik när jag åker till NY i början på sommaren... kanske slår till och köper en där borta även om det inte är världsgaranti på grejjerna...

Jag är skeptisk tills de första kommentarerna kommer från de som beställt den. Antagligen är den tyst som en iBook, men jag har en bitter erfarenhet av detta.

När min nuvarande modell av PowerMac kom så hade Apple nyss haft problemen med vindtunneln. Apple sade något i stil med att "consumer will be pleased to see how quiet the new PowerMacs are", men nu vill jag inte något hellre än att byta ut eländet. Trots att maskinen stå i ett skåp som dämpar ljudet ordentligt (men som inte är helt stängt pga luftflödet) så låter den på tok för mycket för mig.

1
Bevaka tråden