Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Conan O'Brien driver med Gates.

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-01-08 04:37

Flera missöden på Bills keynote.
Efter 26 min in i filmen fungerar inte fjärren till Media Center.
Efter 29 min provar igen men fjärren fungerar inte igen.
Efter 32 min Conan visar manipulerad bild på Gates och en PB i sängen.
Efter 73 min får Xbox slut på minne och kraschar.
Klicka inte på asx-länkarna!
http://metahost.savvislive.com/microsoft/20050105/

Senast redigerat 2005-01-08 04:50
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-01-08 11:05

Men det finns ju bara asx-länkar?

(Lyckades till slut hitta en som fungerade.)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-01-08 15:46
Ursprungligen av memark:

Men det finns ju bara asx-länkar?

(Lyckades till slut hitta en som fungerade.)

Du ha rätt. Alla är asx-länkar. Det syns inte direkt på synliga namnet. Det är två som man kan se en asx-ändelse på direkt så det var de jag menade inte fungerar. Det verkar som de har gjort lite ändringar så det är flera länkar som inte fungerar men det finns fungerande fortfarande. Det är olika strömmningshastigheter, 56. 100 och 300 och du måste ha Windows Media Player som Earth säger, det ju Microsoft det handlar om.

HAHA! Fulingar!
Nu såg jag att de har lagt upp de officiella länkarna igen. Det fungerade inte igår. De har delat upp filmen i olika avsnitt och passat på att ta bort alla missöden. Xbox-kraschen kan man inte längre se i spelavsnittet. Kul att man har "inside access". Ha Ha!

http://www.microsoft.com/athome/CES2005/default.mspx

Lite off men ändå:
Tittade en stund på "Sabrina Tonårshäxan" i veckan, och fick se en riktig dräpare. På en PC-skärm fanns Scooby-Doo och Shaggy. Och de bad förtvivlat till Sabrina att bli utsläppta från skärmsläckaren. Sabrinas svar var kort: "Sorry... I don't do Windows."

Nördigt? Ja jag vet

jag hittar ingen vart ???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 14:11

?? funkar inte..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 14:42

Funkar via Windows Player även om kvaliteten har allt att önska...

jag brukar tycka att Jobs-jippona är jobbigt pinsamma, men detta! Och inte nog med de pinsamma missarna, Conan ser ju ut att skämmas skiten ur sig över att öht beblanda sig med dessa nördar. Microsoft-snubbarna som kommer in och försöker skämta lite med Conan, som inte rör en min... däremot fick Conan skrattarna på sin sida, och Gates såg väldigt illa berörd ut när fjärren inte funkade för andra gången. Bäst var när Conan kommenterade detta: "who's in charge here? Who's in charge of Micros... ooh", och Gates bredvid såg helt förstörd ut med en ful svart fjärr i näven.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-08 15:43

Herregud, Bill Gates ska verkligen inte göra tal. Han suger på det, hårt! Uäsch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 18:04

En sådan datatönt Bill Gates är. Kan ju verkligen inte prata inför publik. Undrar om han verkligen tror att Microsoft är innovativt?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-01-08 20:26

Att Gates är kass i all ära.
Men på nått jäkla vänster har han lyckas få världen att använda han system som mer eller mindre är ovetandes om att det finns flera.
Diktator, någon?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-08 20:38
Ursprungligen av knappen:

Att Gates är kass i all ära.
Men på nått jäkla vänster har han lyckas få världen att använda han system som mer eller mindre är ovetandes om att det finns flera.
Diktator, någon?

Tror snarare att det beror på att han är en smart affärsman.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-01-08 21:24
Ursprungligen av tjogin:

Tror snarare att det beror på att han är en smart affärsman.

Syftade på det innan sista meningen.

Ursprungligen av knappen:

Att Gates är kass i all ära.
Men på nått jäkla vänster har han lyckas få världen att använda han system som mer eller mindre är ovetandes om att det finns flera.
Diktator, någon?

Typ som McDonalds intryck på barn, när det finns Max och Burger King....
(Min 3-åring ropar hambujare när hon ser ett gult M)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 22:41
Ursprungligen av Svante S:

Typ som McDonalds intryck på barn, när det finns Max och Burger King....
(Min 3-åring ropar hambujare när hon ser ett gult M)

Min dotter är åtta och hatar McD. Så du kan kanske vara lugn. Hon har dessutom lektioner för sina kompisars föräldrar om att dom bör byta till Mac eftersom det är inga virus, snyggare gränssnitt och andra seriösa argument. Dessutom vägrar hon surfa på sin iBook eftersom hon inte har Safari på den...

Förlåt offtoppic. Men jag är ju trots allt en stolt fader...

För övrigt ringde min syster mig en gång när jag precis höll på att fotografera. Jag sa kort att jag ringer eftersom jag just plåtade Bill Gates. Hon svarade: Vem är det?

En av mina vänner visste inte heller vem Bill var förrän jag förklarade att ha nvar världens mest rikaste man å en råtta(min åsikt bara)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 11:58

Det finns hopp ;-)

Den här diskussionen känns retro Det var länge sedan jag såg något liknande. Trodde att sådant var stendött. Känns lite lågt, men kul …

Trotts allt måste man inse att människor älskar att bli lurade. Som Pyttemjuk, McD, Audi (även andra bilmärken) och några andra varumärken är exempel på.

Tror man att det inte funkar att kombinera olika opertivsystem; då kör man MS.
Tror man att hamburgare stavas med M; då äter man sådana burgare.
Tror man att högt pris ger bästa kvalitén; då kör man Audi.
Och så vidare…

Det kan också bero på lathet. Man tar det som är närmast.
Det är i alla fall skönt att höra att barnen är på g och förstår att det finns alternativ. Mina barn är visserligen lite äldre, 15 och 17, men de har insett fördelen med ett bra gränssnitt, virusfritt os och enkel programinstallation.

Så kära vänner ge inte upp. Håll diskussionen levande!

// tm

  • Medlem
  • 2005-01-10 01:00
Ursprungligen av István:

Min dotter är åtta och hatar McD. Så du kan kanske vara lugn. Hon har dessutom lektioner för sina kompisars föräldrar om att dom bör byta till Mac eftersom det är inga virus, snyggare gränssnitt och andra seriösa argument. Dessutom vägrar hon surfa på sin iBook eftersom hon inte har Safari på den...

Förlåt offtoppic. Men jag är ju trots allt en stolt fader...

För övrigt ringde min syster mig en gång när jag precis höll på att fotografera. Jag sa kort att jag ringer eftersom jag just plåtade Bill Gates. Hon svarade: Vem är det?

Min dotter ratar också donken och föredrar OmniWeb…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 17:45

Var är Bill?? är han hemma och sköter om Bin Laden som var sjuk när dom tog bilden??
eller är det lillen i hörnet?

Herrejävlar va roligt!!!!

Man håller inte i en fjärrkontroll så där helt enkelt!!!

Jag tycker det är sunt att avreagera sig lite ibland. Det är ju ett Mac-forum så det borde inte skada. Visst är det måttlig höjd men det är skönt att rättfärdiga sitt val öppet någon enda gång. I alla andra sammanhang är det omöjligt.

Jag bävar inför den dag mina barn ska göra sina aktiva val, men de är i alla fall Mac-vana, och ingen kan lura i dem att det inte finns spel till Mac!

1
Bevaka tråden