Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple överraskar med högre vinst

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-12 23:07

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml;jsessionid=KYIQUZXJ2Q4MCCRBAEOCFFA?type=businessNews&storyID=7309400

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=businessNews&storyID=7309555

Apple presenterade en delårsrapport i dag som visar en nettovinst på 295 mlj dollar för det första kvartalet på det brutna räkenskapsåret 2005, som slutade den 25 december. Samma kvartal föregående år var vinsten 63 miljoner dollar.
Omsättningen ökade med 74 procent till 3,49 mdr dollar under det senast avslutade kvartalet.
Leveransvolymen av macar uppgick till drygt en miljon (under kvartalet) och antalet levererade iPod var cirka 4,6 miljoner.
- Vi är nöjda med att kunna presentera en försäljningsökning på 74 procent, en volymökning på 26 procent för macenheter och 525 procent för iPod-enheter, säger finanschefen Peter Oppenheimer.
Resultatet var bättre än väntat.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 23:13

Aha… Det förklarde ju kursraset igår på ett utmärkt sätt

[Gårdagens tapp är redan tillbakataget… Börsen är inte riktigt klok som värderingsinstrument ]

The Mac is not dead, it just smells funny.

  • Medlem
  • 2005-01-12 23:48

Jag fick inte ut något av länkarna. Är de stängda för icke-journalister eller är det bara hos mig det mest blir vitt och beskedet "You are here: Home"?

Ursprungligen av Giggs:

Jag fick inte ut något av länkarna. Är de stängda för icke-journalister eller är det bara hos mig det mest blir vitt och beskedet "You are here: Home"?

Dom fungerar...

  • Medlem
  • 2005-01-13 00:01
Ursprungligen av mrsandin:

Dom fungerar...

Ja, jag kunde kolla dem i Explorer märkte jag.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 23:58
Ursprungligen av Giggs:

Jag fick inte ut något av länkarna. Är de stängda för icke-journalister eller är det bara hos mig det mest blir vitt och beskedet "You are here: Home"?

Dom länkarna skulle man kanske ta med sig om man skall ut och göra stan…
Det brukar ju bli _så_ jobbigt fram på natten

  • Medlem
  • 2005-01-13 00:04
Ursprungligen av Pär:

Dom länkarna skulle man kanske ta med sig om man skall ut och göra stan…
Det brukar ju bli _så_ jobbigt fram på natten

Göra stan med länkarna!!?? :eek: Fy farao vad trist! Och utan kröka hittar man ju hem själv...

1
Bevaka tråden