Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan Apple göra en bra flash-ipod utan display?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-10 14:34

I denna tråd diskuteras det växande ryktet om en mikro-iPod med flashminne och utan display. Just displayen verkar vara en het potatis för många både här och på slashdot menar att det är otänkbart med ett användargränssnitt utan display för en musikspelare. Inte minst från Apple, får man anta.

Så ut med språket: hurdan är utsikten för en pytte-iPod utan display?

PS. tänkte lägga denna på iPod.se men där är man visst inte så intresserad av ryktet som här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 23:41

En dag kvar till Mac-fantasternas försenade julafton! De senaste ryktena talar om en iPod Shuffle och det ser ut som om vissa hade rätt och andra hade fel

Time will tell, soon enough...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 00:14

Fråga : varför skulle dom släppa en "micro" när dom har iPod mini. den har väl bara 4gb. Ett så litet steg skulle ju mest bara bara pinsamt!

Ok om det bara va ett par hörlurar (storleks mäsigt)

Fast en iPod 60gb som är i storleken 20gb skulle göra mig lycklig

//tobias

.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 10:34
Ursprungligen av atomlab:

Fråga : varför skulle dom släppa en "micro" när dom har iPod mini. den har väl bara 4gb. Ett så litet steg skulle ju mest bara bara pinsamt!
...
//tobias

Kold kash! För att 60 % av marknaden för musikspelare består av flashbaserade spelare med mindre än 4 GB minne. Apple kan knappt bärga sig att sätta tänderna i den kakan

De behöver knappt ens tjäna pengar på dem, bara att garantera framgången för ITMS är skäl nog som det ser ut nu!

Kanske displayen utelämnas på micron till förmån för en display på hörlurarna/fjärren. Som givetvis då fungerar ihop med samtliga ipods med dagens fjärrkontrollsuttag... en tanke bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-12 12:56

Kan nån kan Apple!

Nu får vi se hur det går kommersiellt för den lilla iPod shuffle. Jag tror priset är en mycket viktig faktor, och att när man väl står där (eller dansar, studsar ) så saknar man inte skärmen. Och Apple har ju faktiskt jobbat med programvaran för att man ska kunna fylla spelaren med musik på ett meningsfullt sätt.

Steg 1 i planen för världsherravälde, med andra ord

Ursprungligen av arru:

Kan nån kan Apple!

Nu får vi se hur det går kommersiellt för den lilla iPod shuffle. Jag tror priset är en mycket viktig faktor, och att när man väl står där (eller dansar, studsar ) så saknar man inte skärmen. Och Apple har ju faktiskt jobbat med programvaran för att man ska kunna fylla spelaren med musik på ett meningsfullt sätt.

Jag håller med. Kombinationen av lite utrymme, mycket bra programvara på datorn och priset gör att den kommer att sälja riktigt bra. Jag tror faktiskt att en hel del av kunderna är de som redan äger en iPod men vill ha en liten rackare vid sidan av för joggingturen eller promenaden, då hela skivbiblioteket inte behöver följa med. Och slumpmässig uppspelning passar mig perfekt, jag har alltid min iPod i det läget ändå.

Frågan är väl närmast i hur många miljoner ex den kommer att sälja i. iPod sålde ju helt fantastiska 4,5 miljoner ex förra kvartalet redan innan iPod shuffle.

Sen kan man ju hoppas på att Apple nån gång bygger in en FM-radio i en iPod...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 13:23

Jag tycker ipod shuffle är en lysande ide, jag vet inte hur många blandband och bland cd-skivor jag gjort genom åren, men det är massvis, ipod shuffle är ett blandband, och då spelar det ingen roll om det inte finns någon display, mina blandband har aldrig haft disply...

1
Bevaka tråden