Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote MWSF 2005-qtström från Apple

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 22:28

Ruskigt svårt att få en vettig ström - hack, hack hack

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-11 22:39

Ja, väldigt svårt, känns belastat... Står bara "hämtar info"...

Försvinner ert ljud efter ett tag? Det gör mitt...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 23:39

Känns ju helt hopplöst. Hack hack hack och så försvinner ljudet eller så är det bara ljud osv osv..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 23:52

hoho en bugg! och där kom en till...det märks att det inte är klar.

jag hade hoppats på en keynote sänd i H.264

skit. tar det imorgon istället...

attans usel ström... går det att spara ner hela rasket istället, med något annat program?

Jamen hallå! 320x180 är inte vad man förväntar sig att se det fönstret är inte stort...Om det ändå hade varit 480x260 eller nåt åt det hållet så...Quick Time suger tyvärr...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-12 09:29

Jag måste hålla med om att stream inte är det bästa valet. Hade varit mycket bättre om man kunde tankat en .zip fil eller nått. Med tanke på hur mycket folk som försöker kolla samtidigt. Och på jobbet så tillåter tvärr inte vår brandvägg stream

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-12 10:39

Är det bara jag som får "400: Bad request"?

Såg hela keynoten nu på morgonen, det gick utmärkt, bara några få stopp som snabbt löstes genom pause-play. Som tur var blev det precis den länk jag trodde så jag kunde se keynoten utan att behöva surfa på övriga Applesidor.

Nu har jag bara en miljon inlägg på 99mac att kolla igenom...

Ursprungligen av Adrian B:

Såg hela keynoten nu på morgonen, det gick utmärkt, bara några få stopp som snabbt löstes genom pause-play. Som tur var blev det precis den länk jag trodde så jag kunde se keynoten utan att behöva surfa på övriga Applesidor.

Nu har jag bara en miljon inlägg på 99mac att kolla igenom...

Körde på samma taktik. Slängde ner din länk på skrivbordet igår, drog igång den imorse och kunde se hela utan några störningar eller avbrott. Klart mycket mer underhållande om man inte följt nyhetsrapporteringen.

jag får badbollen på det lilla qt fönstret som dyker upp

//edit: äsch, var ju brandväggen som var i vägen...

  • Avstängd
  • 2005-01-12 15:38

streamen funkar perfekt här...;-)

Jag såg en bit av videoströmmen nu ikväll igen och det var intressant för nu var kvalitén mycket bättre. När jag såg den i morse flöt det på bra, men upplösningen var inte så bra. Nu fick jag mycket bättre upplösning. Smart att skala ner när många vill titta (för jag har då inte ändrat några inställningar).

1
Bevaka tråden