Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med nätverk med airport

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två st ibook och en styck airport express.
Internet fungerar perfekt att dela. (kör det genom en router från d-link)
MEN, jag får inte rätt på nätverket, har lagt upp ett 2 konton på båda, ett för mig o ett för tjejen.
Men när jag ska logga in (kringla + K) och tar logga in som användare så får jag upp en ruta med vilken dator jag vill lägga till på mitt skrivbord. när jag sen klickar på hennes nätverksmapp på skrivbordet så kommer det upp "brevlådemapp" och när jag klickar på den så står det att jag inte har behörighet...

Vad göra?

Hur vet den andra datorn när jag loggar in att det är jag som har tillgång till det andra kontot?

jag har bytt från pc till mac för 2veckor sedan o fick tjejen att göra detsamma för 2dagar sen.

hjäääälp....

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 22:02
Ursprungligen av corbijn:

Jag har två st ibook och en styck airport express.
Internet fungerar perfekt att dela. (kör det genom en router från d-link)
MEN, jag får inte rätt på nätverket, har lagt upp ett 2 konton på båda, ett för mig o ett för tjejen.
Men när jag ska logga in (kringla + K) och tar logga in som användare så får jag upp en ruta med vilken dator jag vill lägga till på mitt skrivbord. när jag sen klickar på hennes nätverksmapp på skrivbordet så kommer det upp "brevlådemapp" och när jag klickar på den så står det att jag inte har behörighet...

Vad göra?

Hur vet den andra datorn när jag loggar in att det är jag som har tillgång till det andra kontot?

jag har bytt från pc till mac för 2veckor sedan o fick tjejen att göra detsamma för 2dagar sen.

hjäääälp....

Kul att ni sitter på macen nu

Nu är jag kanske ute och cyklar. Men jag tror att brevlådemappen är en dropbox. Alltså att du bara får lämna saker där eller kanske hämta. Rättigheter kan ibland vara lite klurigt. Det är lite tråkigt med UNIX. Här kan man hoppas att Apple hittar en smidig lösning i framtiden. Det kanske finns, men som jag inte känner till.
Hoppas att någon annan här på forumet har en lösning på ditt problem. Men testa dig fram och lek. Sök i Help menyn och eventuellt ring eller besök din butik som du köpt macen ifrån. De kan säkert demonstrera eller förklara på något sätt hur du skall göra.

1
Bevaka tråden