Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vänta på keynoten eller inte...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har beslutsångest. Ska man följa nyhetsrapporteringen nu eller vänta på att keynoten läggs upp?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 16:47

När är denna Keynote presentation då? Jag fick för mig att den var den tionde, men det var ju igår...

Ursprungligen av Hagelin:

Har beslutsångest. Ska man följa nyhetsrapporteringen nu eller vänta på att keynoten läggs upp?

Bra fråga, jag funderar i samma banor.

Ursprungligen av Foxfire:

När är denna Keynote presentation då? Jag fick för mig att den var den tionde, men det var ju igår...

Det är idag!. Jag vet inte var folk fått den 10:e ifrån, men det verkar vara flera som trott det. Tänk tisdag när det gäller Apple

Det är idag!. Jag vet inte var folk fått den 10:e ifrån, men det verkar vara flera som trott det. Tänk tisdag när det gäller Apple [/QUOTE]

MWSF började den 10:e men Keynoten är som sagt alltid på tisdagen!

http://www.macworldexpo.com/live/20/events/20SFO05A

Snart.....

för er som inte vet var, så är dessa två bra ställen att titta på under keynoten's gång

http://www.appleinsider.com/

http://www.macworld.com/news/2005/01/10/keynote/index.php

Har bestämt mig. Blir till att kolla keynoten imorron bitti. Har stängt ner NetNewsWire och ska försöka hålla mig borta härifrån...

Hmm, jag funderar i samma banor, men jag måste nog stänga ner mejl och framförallt ICQ och MSN också. Jag får nog stänga ner datorn helt. Vilket nog är sunt ändå

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:05

Hur sent inatt väntas den släppas? Och när kan vi räkna med uppdaterade applestores?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 17:08

Kommer att vänta med att se keynote-streamen tills imorgon, men jag kommer att kolla på någon form av nyhetssammanfattning och Apples hemsida ikväll!

Ursprungligen av christianf:

Hur sent inatt väntas den släppas? Och när kan vi räkna med uppdaterade applestores?

Ett rykte har sagt 9 timmar efteråt, vilket blir nån gång 03.00-04.30 beroende på om man räknar 9 timmar från start eller slut. Men det är bara ett rykte och jag vet inte hur välgrundat det är. Apple kanske släpper videoströmmen tidigare?

Däremot tror jag att Apple.com och Apple Store kommer att uppdateras rätt omedelbart när det är över. Alltså 19.30-20.00 ikväll.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-11 17:33
Ursprungligen av Adrian B:

Ett rykte har sagt 9 timmar efteråt, vilket blir nån gång 03.00-04.30 beroende på om man räknar 9 timmar från start eller slut. Men det är bara ett rykte och jag vet inte hur välgrundat det är. Apple kanske släpper videoströmmen tidigare?

MacWorld.se skriver samma sak:

"Apple har bekräftat att man till skillnad från föregående år inte tänker strömma video från Steve Jobs öppningstal, keynote. En Quicktimeström kommer visserligen att läggas upp på Apples webbplats, men med nio timmars fördröjning, vilket blir 03.00 på natten till onsdagen svensk tid. Apple har inte angett någon orsak till detta."

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:52
Ursprungligen av Adrian B:

Ett rykte har sagt 9 timmar efteråt, vilket blir nån gång 03.00-04.30 beroende på om man räknar 9 timmar från start eller slut. Men det är bara ett rykte och jag vet inte hur välgrundat det är. Apple kanske släpper videoströmmen tidigare?

Däremot tror jag att Apple.com och Apple Store kommer att uppdateras rätt omedelbart när det är över. Alltså 19.30-20.00 ikväll.

Tackar!

Om den släpps först vid 03-04 lär jag kolla på de olika macsidorna innan dess.

ska försöka göra nått annat än att hänga här ikväll, men det kommer bli svårt, jag är jekligt nyfiken...

då jag hade blandat ihop tidpunkterna och information om att strömmen släpps 9 timmar efter så tänkte jag vad bra 18.00 kan man se på den efter att undvikit det mesta under en arbetsdag - då man inser att 18.00 är när det börjar svensk tid och 9 timmare efter det kommer strömmen upp. JAHA. Jag är för nyfiken nu efter att ha väntat en hel dag att jag absolut ska hålla mig uppdaterad under kvällen. Sen om man har tid att titta på strömmen senare så kommer även det att göras. med 17 minuter kvar så är det lite sent att åka dit, om det nu är 18.00 det börjar.

Ursprungligen av abens:

då jag hade blandat ihop tidpunkterna och information om att strömmen släpps 9 timmar efter så tänkte jag vad bra 18.00 kan man se på den efter att undvikit det mesta under en arbetsdag - då man inser att 18.00 är när det börjar svensk tid och 9 timmare efter det kommer strömmen upp. JAHA. Jag är för nyfiken nu efter att ha väntat en hel dag att jag absolut ska hålla mig uppdaterad under kvällen. Sen om man har tid att titta på strömmen senare så kommer även det att göras. med 17 minuter kvar så är det lite sent att åka dit, om det nu är 18.00 det börjar.

Ja, det ska vara 18:00 svensk tid. 17:53... alla håller på att bänka sig just nu...

Nu är det bara en halvtimme kvar innan han går upp!!!

Personligen är jag nästan lika road av att följa live-rapportering över nätet som att se en keynote. De där strömmarna brukar ju vara ruggigt överbelastade också.

1
Bevaka tråden