Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LIVE: MacWorld Expo San Francisco 2005

Tråden skapades och har fått 520 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Efter alla rykten om displaylösa iPods, magsjuk Steve och 5000krs-macar så tänkte jag skapa en tråd för att diskutera de produkter som verkligen släpps. Klockan 18.00 ikväll svensk tid så börjar keynoten och i denna tråd räknar jag med lite kommentarer på prylarna alltefter att de presenteras. Nån som e på?

Senast redigerat 2005-01-11 16:08

Jag tror att 99mac med Björnström i spetsen kommer att starta en "officiell" diskussion i ämnet. Det brukar vara reload-SM på 99mac vid dessa tillställningar.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag tror att 99mac med Björnström i spetsen kommer att starta en "officiell" diskussion i ämnet. Det brukar vara reload-SM på 99mac vid dessa tillställningar.

Och när tusan kommer den? Jag börjar fan bli sjukt taggad.

Annars kan jag säga att jag inte tror på en iPod shuffle. Känns som dumheter. Snarare en iPod micro/flash eller nåt, med en treraders display.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag tror att 99mac med Björnström i spetsen kommer att starta en "officiell" diskussion i ämnet. Det brukar vara reload-SM på 99mac vid dessa tillställningar.

Björne la ner : )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 15:59

Ja absolut!

Är online hela kvällen och försöker uppdatera.

PowerBook 1.67ghz
Skärmlös konsumentmac
iLife '05
iWorks '05
någon form av iPod Micro

Är väl de sakerna som är mer eller mindre bekräftade.

Hmm... jag kan fortfarande inte bestämma mig om jag ska hänga med i reloadracet eller vänta tills det dyker upp en videoström på QT-sidan... *velig*

enligt macworld:

Klockan 18.00 svensk tid drar Steve Jobs sitt tal på keynoten, och inom en och en halv timme senare lär vi få klarhet i frågan! Macworld.se har Andreas Leijon på plats och vi kommer att rapportera löpande från öppningstalet.

sen påstår dom på macworlds att en Mac mini e på väg...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:16

Vi kan ju alltid börja med att citera från Adrian B!

Årets sändning kommer att finnas här:
http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf05/

Eftersom förra årets sändning var här:
http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf04/

Fan vad man är taggad nu!:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:17

Mac mini?
Skulle vara jätteballt.

ajaxx08: Då måste jag förtydliga mig lite, eftersom jag är rädd för missuppfattningar annars, de där länkarna är till för den videosändning som kommer att kunna ses EFTERÅT, alltså ingen livesändning. Det ryktas om att videoströmmen från keynoten inte kommer att läggas ut förrän 9 timmar efteråt, vilket i så fall skulle betyda 3-4-tiden inatt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:22
Ursprungligen av Adrian B:

ajaxx08: Då måste jag förtydliga mig lite, eftersom jag är rädd för missuppfattningar annars, de där länkarna är till för den videosändning som kommer att kunna ses EFTERÅT, alltså ingen livesändning. Det ryktas om att videoströmmen från keynoten inte kommer att läggas ut förrän 9 timmar efteråt, vilket i så fall skulle betyda 3-4-tiden inatt.

Ojfan, det har jag missat. Trodde sändningen skulle komma ut max en timme efter Keynotens slut.
Aja, vi får förlita oss på MacWorld och lite andra sidor.

hm...jag kommer vara trött imorgon på jobbet

live text-update: http://mwsf.macosrumors.com/

antagligen kommer www.macrumors.com ha det också.

Ursprungligen av el gringo:

hm...jag kommer vara trött imorgon på jobbet

live text-update: http://mwsf.macosrumors.com/

antagligen kommer www.macrumors.com ha det också.

Oj vad risig macosrumors.com har blivit, sämre sajt får man leta efter. Den sajten tappade verkligen allt.

När keynoten väl kommer som QT kommer det mest vara som nöje. Något att frossa i. Överraskningsmomentet kommer ju vara dött. Men jag säger det att om det blir en iPod Shuffle, ja då jävlar blir jag förbannad. Dummaste idéen någonsin ju!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:37
Ursprungligen av martenbjork:

När keynoten väl kommer som QT kommer det mest vara som nöje. Något att frossa i. Överraskningsmomentet kommer ju vara dött. Men jag säger det att om det blir en iPod Shuffle, ja då jävlar blir jag förbannad. Dummaste idéen någonsin ju!

Det bror ju helt och hållet på hur den är uppbyggd. Har den skärm och Shuffle-funktion är det ju en toppengrej. Tror inte att Apple kommer göra oss besvikna den här gången heller.

En timme och 24minuter kvar!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-01-11 16:42
Ursprungligen av martenbjork:

När keynoten väl kommer som QT kommer det mest vara som nöje. Något att frossa i. Överraskningsmomentet kommer ju vara dött. Men jag säger det att om det blir en iPod Shuffle, ja då jävlar blir jag förbannad. Dummaste idéen någonsin ju!

Ja, jag blir kanske inte direkt förbannad..., men håller med om att det är dumt. MacOS har vi ju (bland mycket annat) för att kunna navigera enkelt!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:02
Ursprungligen av martenbjork:

Men jag säger det att om det blir en iPod Shuffle, ja då jävlar blir jag förbannad. Dummaste idéen någonsin ju!

iPod Photo?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-01-11 17:05
Ursprungligen av DaPhox:

iPod Photo?

Ja, jag tycker då inte att iPod Photo var någon hit den heller. Ska bli spännande att se hur iPod Shuffle eller vad den nu kommer heta (ska man verkligen betona slumpfunktionen så mycket att den t.om. finns med i namnet?) ser ut. Den kommer säkert vara en riktig liten läckerbit, och är priset det rätta borde den kunna knäcka en hel del Taiwan-spelare av alla möjliga märken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 17:16

Hänger på i nedräkningen

45 min kvar!

Kl 18 går jag och tränar istället.

En timme och 22 minuter nu. Det är ju olidligt!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 16:39

Macnn har åxå http://mwsf.macnn.com/

/ E

Kan detta vara nya iMac/mini tro??

Kan detta vara en riktig bild tro?

http://www.macuarium.com/foro/index.php?showtopic=94479

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:51
Ursprungligen av (X)mannen:

Jävligt snyggt Photoshopat.

som jag också skrev i en annan tråd (hittar den inte för att länka ), så finns uppdatering av keynoten under dess gång här:

http://www.appleinsider.com/

http://www.macworld.com/news/2005/01/10/keynote/index.php

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:48

"Our first rumor tidbit of the day: Macworld UK reports one of the new slogans for the Flash-based, screenless iPod is "240 songs, a million ways." The reference is to the new iPod's ability to create on-the-fly randomized playlists which almost never repeat the same way twice (without a screen, the only other options are blind navigation with the Forward/Back buttons or simply playing the songs in order)....and the 240-songs figure seems to confirm a 1GB capacity"

Ett rykte, men är det sant blir jag mycket förvånad. Navigering är ju Applels grej.

Ursprungligen av ajaxx08:

"Our first rumor tidbit of the day: Macworld UK reports one of the new slogans for the Flash-based, screenless iPod is "240 songs, a million ways." The reference is to the new iPod's ability to create on-the-fly randomized playlists which almost never repeat the same way twice (without a screen, the only other options are blind navigation with the Forward/Back buttons or simply playing the songs in order)....and the 240-songs figure seems to confirm a 1GB capacity"

Ett rykte, men är det sant blir jag mycket förvånad. Navigering är ju Applels grej.

Varför är det ingen som ens spekulerar i en röststyrd iPod? Vem katten kan titta på en LCD när man joggar eller cyklar? Hellre säga till prylen "nästa låt", "lista Beatles" eller vad katten man vill.

Tänk vad kul det skulle bli att få rätt så här i sista minuten!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 17:43
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Varför är det ingen som ens spekulerar i en röststyrd iPod? Vem katten kan titta på en LCD när man joggar eller cyklar? Hellre säga till prylen "nästa låt", "lista Beatles" eller vad katten man vill.

Tänk vad kul det skulle bli att få rätt så här i sista minuten!

Jo visst är det en kul grej! Men i längden är det nog ingen höjdare. Men vem vet?

15 minuter kvar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-11 17:56
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Varför är det ingen som ens spekulerar i en röststyrd iPod? Vem katten kan titta på en LCD när man joggar eller cyklar? Hellre säga till prylen "nästa låt", "lista Beatles" eller vad katten man vill.

Tänk vad kul det skulle bli att få rätt så här i sista minuten!

Tänk vad kul: ropa ut sina kommandon till sin ipod i en tyst fullsatt tågvagn.

larv. sämsta photoshopjobbet nånsin. blandning av imac g5, 30"-arn och imacen (g5) i profil

icke! jag kallar nästan sämre än iHome lådan!

Äpplet på baksidan är inte riktigt rätt , det har fel vinkel

Bevaka tråden