Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVD: Steve Jobs är magsjuk, ingen keynote och avgår som CEO(?!)

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är detta?!

Såhär skriver Svante Weissmüller, Korrespondent Svenska Dagbladet, i en kommentar på macworld.se

"Det har precis utannonserats from WBC Radio att Steve Jobs är magsjuk och inte kommer att ställa upp på MacWorld expo. I hand ställe tar David Arnold över från Amarillo Technologies och beskriver de nya produkterna från Apple. Arnold kommer också att presentera sig själv som den blivande CEO av Apple från och med 1 februari då Jobs kommer att lägga mer tid på balongfarande tillsammans med Richard Virgins skapare. Det sägs att aktien hos Apple kommer att få en liten justering åt det rätta hållet."

Rackarns alltså! Bra eller dåligt?! (om det nu stämmer vill säga)

källan

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 13:58

*fniss*

Det var ju en bra källa

mvh / Karl XII Adolf

http://macworld.idg.se/globalincludes/applikationer/nyhetskommentering/synpunkter.asp?id=20040602101736_MW566.dbp&read=true&projekt=

Det är alltså bara skitsnack, google is your friend. Han vill nog bara skämt aprillo med oss

Ursprungligen av iJohannes:

...då Jobs kommer att lägga mer tid på balongfarande tillsammans med Richard Virgins skapare.

He he

Heter han inte Richard Branson och är skapare av Virgin?

Ursprungligen av Kristofer:

Heter han inte Richard Branson och är skapare av Virgin?

Nej, han heter Sir Richard Branson tror jag. Blev han inte adlad för en tid sen?

Ursprungligen av The Real Viking:

Nej, han heter Sir Richard Branson tror jag. Blev han inte adlad för en tid sen?

Så rätt!

Hittade förresten den här:
http://macworld.idg.se/globalincludes/applikationer/nyhetskommentering/synpunkter.asp?reply=120381&ID=20040603112828_MW500.dbp&rubrik=

Jag gillar titeln: "Journalist, författare och ordförande"

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 14:52
Ursprungligen av Kristofer:

Heter han inte Richard Branson och är skapare av Virgin?

Richard Virgins skapare?

Nä, och det lär inte ens vara en person...
Borde finnas Mor och Far, och båda är lika skyldiga...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 14:47

Phu, läste rubriken och höll på att sätta kaffet i halsen.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 14:54

Kul! Ingen kan väl ha trott på det här på allvar hoppas jag...

WBC är väl en boxningsfederation förresten?

Nu vet jag hur dom valde ny CEO.

"Life is random".

Men det är inget att skoja om.
Han har ju opererats för cancer i magen.

Någon borde byta rubriken. Det är inte SvD som sagt det här.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-11 15:11

Den dagen Steve slutar så blir det en riktig jobspost för Apple.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 15:11

Men, hur otroligt är det egentligen?
Kanske inte denna story i sig men ändå.
Jobs hade väl cancer(?) för ett tag sedan...
+ Killen är inte odödlig... well, han är väl den enda människan i världen som skulle kunna komma på ngt sätt att bli.
Anyway... my point is... I guess...
Någon gång måste han ju lägga av...
Jag tror han har tillräckligt med deg (pengar, stålar, flis) undanstoppat för att baka (köpa, använda) lite kakor (sötsliskiga bakverk)...

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-01-11 15:23
Ursprungligen av iJohannes:

Vad är detta?!

Såhär skriver Svante Weissmüller, Korrespondent Svenska Dagbladet, i en kommentar på macworld.se

"Det har precis utannonserats from WBC Radio att Steve Jobs är magsjuk och inte kommer att ställa upp på MacWorld expo. I hand ställe tar David Arnold över från Amarillo Technologies och beskriver de nya produkterna från Apple. Arnold kommer också att presentera sig själv som den blivande CEO av Apple från och med 1 februari då Jobs kommer att lägga mer tid på balongfarande tillsammans med Richard Virgins skapare. Det sägs att aktien hos Apple kommer att få en liten justering åt det rätta hållet."

Rackarns alltså! Bra eller dåligt?! (om det nu stämmer vill säga)

källan

Tror du på allt du läser på internet?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 15:26

Coolt att Kalle Sändare finns på nätet numera

Ursprungligen av Mattias L:

Tror du på allt du läser på internet?

Inte längre...

Fast det lät ju som ett glassigt sätt att dra sig tillbaka - surfa runt i troposfären dagarna i ända. Fast fräschare sällskap än Virgin-kungen kan man ju tänka sig...

Svante W snackar gojja..

Steve Jobs står nu på scenen!!

http://mwsf.macnn.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:51

Haha!!! Det är ju "Svante W", som blev bannad från 99mac flera gånger (han registrerade sig igen med olika namn, tex S_W) för att han trollade skitmycket!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 17:08
Ursprungligen av Rajje:

Haha!!! Det är ju "Svante W", som blev bannad från 99mac flera gånger (han registrerade sig igen med olika namn, tex S_W) för att han trollade skitmycket!

Haha det gamla trollet... Han kan inte ha mycket till liv som tagit på sig uppgiften att bekämpa alla Macanhängare här i världen.

Ursprungligen av Rajje:

Haha!!! Det är ju "Svante W", som blev bannad från 99mac flera gånger (han registrerade sig igen med olika namn, tex S_W) för att han trollade skitmycket!

Tufft!

Ursprungligen av Rajje:

Haha!!! Det är ju "Svante W", som blev bannad från 99mac flera gånger (han registrerade sig igen med olika namn, tex S_W) för att han trollade skitmycket!

körde inte han rätt hårt under namnet 'SW' på usenet en gång i tiden (mitten på 90-talet tror jag)? Isåfall är det nästan lite rörande att han inte givit upp än...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 01:19

hahaha! Jag tycker att SWs inlägg är mycket roande att läsa! På vilket sätt har han motarbetat "macanhängarna"?

Senast redigerat 2005-01-17 02:07
  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 01:59

Det var länge sedan man hörde något om Svante Wendel. Senaste livstecknet jag såg var när han blev utsparkad från Macnytt för några år sedan.

1
Bevaka tråden