Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rösta: Vad tror du Jobs presenterar under sin keynote? (MWSF 2005)

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ryktesvärlden kokar nu när det återstår mindre än ett dygn till Jobs framträdande på keynoten under MacWorld San Francisco 2005. Men vad kommer att han presentera? Här har du chansen att rösta på vad du tror kommer att presenteras. Observera att röstningen är öppen, dvs alla kommer att kunna se vad du väljer för svar.

Vilken omröstning?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Vilken omröstning?

Det är så tokigt att tråden skapas först och sen måste man göra iordning omröstningen. Nu är den på plats så rösta och så får vi se vem som hade mest rätt.

Hoppas jag inte missat något rykte/spekulation/önskedröm som varit på tapeten.

Bara att blunda och kryssa!

"Shuffle" och "Pages" är numera registrerade varumärken av Apple!

http://www.macrumors.com/pages/2005/01/20050110165405.shtml

Ursprungligen av Leftrustle:

"Shuffle" och "Pages" är numera registrerade varumärken av Apple!

http://www.macrumors.com/pages/2005/01/20050110165405.shtml

Intressant. Och nu sägs det alltså att det bara blir 1 GB iPod "micro" (eller "Shuffle" som den verkar heta). Ja då har jag redan ett fel i så fall

Ännu en fråga från klagomaskinen:

iPhone då?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Ännu en fråga från klagomaskinen:

iPhone då?

Äsch, den missade jag. Synd att du inte korrekturläste min lista när jag frågade förut idag

Edit: nu är iPhone med. Ledsen att den inte var där från början, jag vet inte om det finns något sätt att ändra sin röst.

Ursprungligen av Adrian B:

Äsch, den missade jag. Synd att du inte korrekturläste min lista när jag frågade förut idag

Jag kan inte rå för att jag spenderar dagarna pluggandes för en AI-tenta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-11 00:04

Det verkar bli en 1GB iPod Shuffle utan display med enbart randomfunktion. Vidare ser jag fram emot uppdateringar till GarageBand - speciellt det dära nya Jam Packet som det ryktades om: "Symphony Orchestra".

  • Medlem
  • 2005-01-11 00:05

Hoppsan, jag undrar om inte jag röstade fel? Skulle ha röstat (bl a) på iPod micro utan skärm, alt 2, men råkade nog rösta på alt 1, micro med mindre minne än 1 GB??

Ursprungligen av Giggs:

Hoppsan, jag undrar om inte jag röstade fel? Skulle ha röstat (bl a) på iPod micro utan skärm, alt 2, men råkade nog rösta på alt 1, micro med mindre minne än 1 GB??

Om du kollar resultatet så kan du se att du röstade på rätt, alltså micro utan skärm.

Jag inser ju mer jag läser att den osannolika skärmlösa iPoden kanske är sann. En iPod som man alltså bara slumpar låtarna på... om det är sant så är det iaf en sån produkt som ingen skulle ha kommit på före Apple (och det är bra eller dåligt vågar jag faktiskt inte säga - men jag lyssnar alltid på min iPod med slumpval, dock gillar jag att kunna läsa på skärmen).

iPod "micro" med skärm, 2 GB - Bara för att jag tror att den kommer.
PowerBook G4, ny typ av processor - Det är den värd, det var så länge sen och senaste ryktena tror jag inte riktigt på. Eller vill jag inte tro på att det är en sån liten uppgradering.
Skärmlös konsumentmac ("huvudlös iMac") - För att ja vill ha en.
Asteroid, audio breakout box för GarageBand - Verkar egentligen vara den mest logiska hårdvaran att släppa.
iLife '05 - Definitivt uppdaterat GarageBand och kanske iPhoto, iDVD får nog lite nya funktioner också.
iWorks '05 med Keynote 2 och "Pages" - Egentligen vill jag bara säga Keynote 2, men får väl klicka i "hela paketet".

Ok, två alternativ till som jag inte tagit med. Men nu ändrar jag inte omröstningen igen (det är bara plats för ett alternativ till hursomhelst). Men ni kan ju säga i kommentarer i denna tråd vad ni tror om följande:

• iPod mini går från 4 GB till 5 GB
• Jobs avslöjar ett slutgiltigt datum för lanseringen av 10.4/Tiger

Själv tror jag att båda två kan mycket väl vara sanna.

Ursprungligen av Adrian B:

• iPod mini går från 4 GB till 5 GB
• Jobs avslöjar ett slutgiltigt datum för lanseringen av 10.4/Tiger

Själv tror jag att båda två kan mycket väl vara sanna.

Håller med dig.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-01-11 00:42
Ursprungligen av Adrian B:

• iPod mini går från 4 GB till 5 GB
• Jobs avslöjar ett slutgiltigt datum för lanseringen av 10.4/Tiger

Båda kommer antagligen, den första helt säkert. Det ryktas ju t.om. om att det redan suttit 5 GB-diskar i iPod Mini:s som skeppats den senaste tiden, men att de varit mjukvarubegränsade. Någon kanske hittar på ett hack till stackarna som inte fick ut sina 5 GB i så fall?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 08:15

Altså. Nu börjar mitt tålamod att mögla. När tror ni man kommer att kunna kolla den lilla qt filmen från keynoten? Är/var keynoten i måndags eller är den idag tisdag?

edit1. Tanken slog mig just att det är annan tidräkning overthere. Är dom 6 timmar före eller efter?

Senast redigerat 2005-01-11 08:32
Ursprungligen av KJB:

Altså. Nu börjar mitt tålamod att mögla. När tror ni man kommer att kunna kolla den lilla qt filmen från keynoten? Är/var keynoten i måndags eller är den idag tisdag?

edit1. Tanken slog mig just att det är annan tidräkning overthere. Är dom 6 timmar före eller efter?

Den är om ungefär 18 timmar om jag räknat rätt.

  • Medlem
  • 2005-01-11 10:17
Ursprungligen av KJB:

Altså. Nu börjar mitt tålamod att mögla. När tror ni man kommer att kunna kolla den lilla qt filmen från keynoten? Är/var keynoten i måndags eller är den idag tisdag?

edit1. Tanken slog mig just att det är annan tidräkning overthere. Är dom 6 timmar före eller efter?

De är väl nio timmar efter oss eftersom de håller till i San Francisco; Keynoten drar igång klockan nio på morgonen lokal tid tisdag dvs klockan 18 ikväll svensk tid. För att se den måste du tyvärr vänta ytterligare några timmar av någon anledning då de inte sänder live - klockan två i natt eller när det var (lite osäker på den tiden).

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-11 13:43
Ursprungligen av Adrian B:

• Jobs avslöjar ett slutgiltigt datum för lanseringen av 10.4/Tiger[/b]

Idag blev jag rätt så övertygad om att det blir så:
Vi fick en uppdatering på vårt ekonomisystem från vår leverantör. I readme-filen hade han råkat(?) skriva att den senaste versionen var testkörd för 10.4, eftersom de testat den med den senaste Tiger-builden från 27/12, den build som "förväntas bli Mac OS 10.4".
Ingen utvecklare som lite diskret kan bekräfta?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 14:22

Spännande

jag tror att det inte kommer några banbrytande produkter eller extremt coola. Däremot tror jag att apple kommer att visa nya härliga vinstsiffror och höjda marknadsandelar.

Bara de inte går över 10% i markandsandelar... (edit: alltså inte att de HAR nått det, utan att de inte skall komma över den gränsen någonsin edit:/)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:26
Ursprungligen av Panaga:

jag tror att det inte kommer några banbrytande produkter eller extremt coola. Däremot tror jag att apple kommer att visa nya härliga vinstsiffror och höjda marknadsandelar.

Bara de inte går över 10% i markandsandelar... (edit: alltså inte att de HAR nått det, utan att de inte skall komma över den gränsen någonsin edit:/)

Contradiction in terms!!!
Och vad menar du med att du hoppas att de inte når mer 10% marknadsandelar???

Pages låter lite som ett sätt att hantera dokument, inte ett ordbehandlingsprogram om jag ska vara ärlig.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 12:39

Tror ju att det blir Asteroid. Apple är ju nästan helt fokuserad på musik just nu. Jag garderar med iPhone (med mp3 naturligtvis), skulle vara kul :-8

Och så Tiger förståss.

Ha're'
// tm

88 röstande just nu. Skärmlös konsumentmac, liten speedbumb av PowerBook G4, iLife och iWorks är populärast.

Frågan är: Ska man gräva ner sig under en sten och vänta på att Apple lägger ut videoströmmen eller ska man reloada varenda macsajt värd namnet för att få veta saker och ting så snabbt som möjligt?

Det *är* ju trevligast att se videoströmmen först, men jag tror det är svårt att värja sig från informationen tillräckligt länge (det räcker ju med att gå in på Apples sida direkt efteråt så lär allting finnas där - så frågan är om det ens går att hitta videoströmmen innan man hunnit läsa nyheterna).

Ursprungligen av Adrian B:

88 röstande just nu. Skärmlös konsumentmac, liten speedbumb av PowerBook G4, iLife och iWorks är populärast.

Frågan är: Ska man gräva ner sig under en sten och vänta på att Apple lägger ut videoströmmen eller ska man reloada varenda macsajt värd namnet för att få veta saker och ting så snabbt som möjligt?

Det *är* ju trevligast att se videoströmmen först, men jag tror det är svårt att värja sig från informationen tillräckligt länge (det räcker ju med att gå in på Apples sida direkt efteråt så lär allting finnas där - så frågan är om det ens går att hitta videoströmmen innan man hunnit läsa nyheterna).

Den bör ju hamna på apples quicktime-sida, så om du skriver in den direkt utan att gå på förstasidan kanske de går

Ursprungligen av k3vlar:

Creative Zen Micro ska ju gå från 5 till 6GB. Kan det vara troligt att iPod mini också får 6GB? Vore väldigt trevligt.

Är det samma sorts disk i den som i iPod mini? Annars tyder de rykten som finns på 5GB.

Ursprungligen av Johan S:

Den bör ju hamna på apples quicktime-sida, så om du skriver in den direkt utan att gå på förstasidan kanske de går

Ja, det skulle ju vara det. Fast då står det säkert massor om QT7 där...

  • Medlem
  • 2005-01-11 15:17
Ursprungligen av Adrian B:

Är det samma sorts disk i den som i iPod mini? Annars tyder de rykten som finns på 5GB.

Ja, det skulle ju vara det. Fast då står det säkert massor om QT7 där...

Annars har ju Hitachi redan visat en 1" disk på 10G. Det vore något det, en iPod mini med 10G

/hpe

Ursprungligen av hpe:

Annars har ju Hitachi redan visat en 1" disk på 10G. Det vore något det, en iPod mini med 10G

Jo, men visade de inte upp den på CES bara för några dagar sedan? Det är ju en sak att lansera en produkt, en annan att leverera...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:55

Är det klockan 2 inatt som gäller eller kan det bli så att den kommer upp senare?

Bevaka tråden