Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför välja Plus?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som ni märker händer det en hel del i Plusforumet, ni vet saker som få andra känner till. Jag blir påmind dagligen över att folk inte vet vad som händer egentligen eftersom dom inte kan se diskussionerna här.

Jag kommer dra igång en liten kampanj för 99mac Plus - skriv en eller ett par rader om varför du valde 99mac Plus så ska jag använda dom i "marknadsföringen"

Jag kom onekligen å tänka på denna slogan:

"Vill du veta mer än Sverker - Skaffa Plus!"

Ursprungligen av Björnström:

Som ni märker händer det en hel del i Plusforumet, ni vet saker som få andra känner till. Jag blir påmind dagligen över att folk inte vet vad som händer egentligen eftersom dom inte kan se diskussionerna här.

Jag kommer dra igång en liten kampanj för 99mac Plus - skriv en eller ett par rader om varför du valde 99mac Plus så ska jag använda dom i "marknadsföringen"

Personligen valde jag Plus (PRO) för att stödja 99Mac lite. Att Plusforumet då medföljde var bara ett stort...plus (mina dåliga ordvitsar)

Senast redigerat 2005-01-29 11:25

Plusforum wants YOU.

Gräset är grönare på andra sidan muren, välj plus så får du se efter själv

Once you get there, you will nerver go back
(vadå plagiat?...)

Hit me stålarna, Jag känner FG

(OBS skämt)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 18:55

Skaffade mac.se (Pro) för att stödja 99mac. Plusdelen är lite kul, lite info som andra inte har. Tycker det ska fortsätta vara så.

Björnström skrev i någon tråd om jag minns rätt, att han lade 8 timmar på att åka till Macotekets nya butik i Sundbyberg, fota, tanka upp och fixa. Sånt är fantastiskt och mycket uppskatat och givetvis måste det finansieras på något sätt.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-01-10 19:09

"Kostar inte mer än en BigMac i månaden!"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-10 19:13

Jag valde Plus framförallt för att stödja 99Mac i svåra tider. Sen är det ju klart att man var lite nyfiken på vad som pågick där inne i Plus-forumet

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-10 19:46

Att vara mitt ibland en grupp duktiga människor är det värt att lägga en slant. Ibland kan jag bidra till en lösning eller rent av behöver hjälp med något, då är det bra att få snabb men framför allt ett kunningt svar! Jag har sett under min tid på 99mac att det finns många eldsjälar som lägger mycket tid för att hjälpa andra mm. Då tycker jag att det är värt att lägga en slant så att vi alla kan ha kvar 99mac och utnyttja den kapacitet som finns här!
Tack!
/D

"Antingen är du en del av lösningen eller så är du en del av problemet"

Ursprungligen av xplane:

"Antingen är du en del av lösningen eller så är du en del av problemet"

först en del av problemet - sedan en del av lösningen (utopisk tanke)

Vilken typ är du? Vi frågar om tjänster på Internet.

Är det rätt att ta betalt för dem?

A: "Aldrig i livet! Internet ÄR definitionen för GRATIS. Jag förväntar mig att allt där skall vara utan kostnad! Dom får väl leva på reklam. Eller nått..."

B: "På sikt bestämmer nog marknaden hur Internet skall se ut. De tjänster som användarna är beredda att betala någon krona eller två kommer att överleva och höja sig över genomsnittet. Resten kommer att, antingen försvinna, eller totalkommersieras."

C: "Vem bryr sig? Inte jag i allafall!"

D: "Betala för något jag kan hitta gratis någon annanstans? Inte då! Det går alltid att hitta en annan sajt som erbjuder det jag vill ha. Utan att ta betalt."

E: "Har jag inte tänkt på. Vet inte!"

När du valt alternativ enligt ovan: Läs och begrunda ditt svar nedan:

A: Internet har varit mycket 'gratis'. Men bakom varje 'gratis' har det lagts ned mycket tid och pengar. Ibland har det varit rena vinstlotten för användarna, det vill säga du. Men vartefter tiden går kommer det nog att bli allt svårare att finna bra 'gratis' tjänster!

B: Du är en kandidat för att gå med i Mac plus eller pro! Din insikt stämmer väl överens med den uppfattningen att 'there are no free lunches'. Välkommen! Säkra och stöd det forum du redan använder!

C: Fint! Fortsätt så! Lycka till! Kör. Bara kör. Så länge det nu går...

D: Dina möjlighjeter kommer snart att minska. Mycket snart! 'Drunkna i reklamen' kommer snart att få en ny mening för dig.

E: Tänk efter. Bakom de tjänster du får finns de som arbetar för att de skall bli de bästa för dig. Men hur länge orkar de göra det utan att få en 'morot' ? Reklamintäkter? Javisst. I begränsad skala. Det går faktiskt att rösta med 'fötterna'! Det vill säga, lägg några kronor för det du använder och gillar!

F: Alternativet som inte listats. Den totalt passive. Den som inte ens klarar av att välja 'E'. Totalt utanför ramen eller med ett svarsalternativ vi inte ens gett! Hör av dig! Vi vill veta vad du tycker! Din åsikt räknas faktiskt!

Och så: utslagsfrågan:

Skall vi finnas här för dig i framtiden räcker det inte bara med att, som fågel, sätta sig i trädets gren och njuta av utsikten! För trädets närings skull.... Våren kommer. Gillar du blad och grönska så vet du vad som måste göras!

[center]

Skall vårt träd bli grönt till våren? Eller kommer bara EN sorts fågel att att sitta här!
Och i slutändan tar insekterna över. I vilket träd vill DU landa? Grönt är skönt...

[/center]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta är förstås bara några snabba tankar i en förvirrad hjärna.

FLER förvirrade tankar finns, förstås:

http://min.mac.se/quadra/

Men BARA för PLUS & PRO medlemmar!!! Och Z-Club!

/KAJ

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 08:59

Anledningen till att jag valde plus var lite spridda... Björnström hade hand om både offTopic och 99mac som jag ständigt besökte och när diskussionerna kom upp på offTopic om medlemskap bestämde jag mig för att bli betalande medlem på den första av dessa som erbjöd medlemskap, för att stötta arbetet... så här i efterhand är jag glad att det blev 99mac, då omkostnader för redaktörer m.m. trots allt är större här.

Sedan finns det en till anledning till plusmedlemskap; reklam. Jag är emot reklam på internet och på ställen där jag ofta hänger vill jag helst slippa detta i den mån det är möjligt.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-01-10 21:04

Jag valde plus (Pro) för att jag ville stödja 99mac som jag har haft mycket glädje av, främst genom sökfunktionen där man hittar svar på det mesta.

Sen var man ju förstås nyfiken på vad som diskuterades på Plus.

Dessutom tror jag det är bra om man poängtera att man kan välja mellan så många olika se domäner ( visserligen bara till Pro men ändå) till sin e-post mm själv trodde jag bara man kunde ha mac.se innan registreringen. Men som tur var den e-postadress jag ville ha upptagen under mac.se, och jag märkte att man kunde välja andra och tyckte en passade mig mycket bättre än mac.se, så den blev det.

1
Bevaka tråden