Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Accesspunkt och flera datorer...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Godkväll mina vänner, jag har haft en mardrömseftermiddag!

Min käre far ringde och frågade om jag kunde hjälpa hans kompis att få upp ett fungerande trådlöst nätverk.

Snäll som jag är säger jag ju så klart ja

Nu till pudlens kärna:

Familjen har tre datorer (alla kör WinXP därav min mardröm)

Telia Bredband 8 Mbit

tre trådlösa nätverkskort (såklart)

Ett Zyxel(?) dsl-modem (stypad så att den inte kan fungera som router)

och en d-link access-punkt

Kan man på något sätt få en accesspunkt, som är kopplad till dsl-modemet, att fungera som en router??

Vore väldigt tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 18:25

I det där fallet så skulle jag sätta upp en maskin som Internet GW och WiFi GW, låta de andra maskinerna nå internet via den och gräva ned accesspunkten (såvida de inte har en ethernet ansluten skrivare som de vill gömma i ett tredje rum )

Tror inte det går att få en accesspunkt att agera Router.....

Nä det var det jag trodde, jävla telia som tvingar på folk skit för en jävla massa tusen. Det blir till att köpa en router för familjen vill inte ha en maskin som står på dygnet runt. Jag föreslog detsamma

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 19:52

DLink DSL-G604T Trådlös ADSL Router Modem 802.11g 54Mbps borde kunna vara lösningen.

ADSL, router och trådlös. allt i ett.

Kostar 971 kr inkl moms på inwarehouse.se (om man registrerar sig via 99mac) annars 1001 kr. Hela 30 kr i rabatt!

>kommer ett sådant att fungera mot telia?

tack förresten

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 23:04
Ursprungligen av Kellogs:

>kommer ett sådant att fungera mot telia?

tack förresten

Oj, det vet jag faktiskt inte. Men när man kollar i telias butik så är det ju D-link de har som modem och det man får när man skaffar adsl. Då kan det väl inte vara olika standard på olika modem från D-link..?
Men som sagt så kan jag faktiskt inte säga det. Undrar om telia vet...

Nä de har ingen kolll, modemet som familjen i fråga har har de fått av telia det har fler en en lan port men telia har stympat de andra. Usch

1
Bevaka tråden