Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aldrig mer PC

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 12:07

Köpte en Ibook 12" för en månad sedan...
Och har kommit fram till att Mac överträffar Pc på alla plan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 12:13

Välkommen! Kul att du är nöjd. Var inte det minsta blyg för att fråga ihjäl dig om du kör fast.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-07 14:48

Grattis, gjorde samma sak för ca 1mån sedan och kan bara hålla med dig om att den överträffar pc:n

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 15:38

En liten fundering:
Vad skulle ni "switchers" sagt om någon sa till er för ett halvår sedan att mac var överlägsen peze?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 18:37
Ursprungligen av Pär:

En liten fundering:
Vad skulle ni "switchers" sagt om någon sa till er för ett halvår sedan att mac var överlägsen peze?

Förmodligen att "det är mycket möjligt...".
Jag har inte kört PC för att jag varit speciellt förtjust i det utan mer av gammal vana. Sedan har jag aldrig haft ekonomin för att köpa en mac bara för att testa heller.

Nu fick jag chansen, tog den och kommer förmodligen aldrig ångra det.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-01-09 16:55
Ursprungligen av Pär:

En liten fundering:
Vad skulle ni "switchers" sagt om någon sa till er för ett halvår sedan att mac var överlägsen peze?

"Jo jag vet. Ska köpa en såfort jag får ekonomin till det"

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-01-10 15:14
Ursprungligen av Pär:

En liten fundering:
Vad skulle ni "switchers" sagt om någon sa till er för ett halvår sedan att mac var överlägsen peze?

Att man har en lite förenklad syn på saker och ting

Själv kör jag både Win, OSX och Linux (Suse för tillfället).

Tycker det är utmärkt att sitta med flera system, alla har sina starka och svaga sidor.

Min Powerbook är utmärkt, OSX helt underbart att jobba med...

Win maskinen går som en klocka, har rejäl prestanda och är väldigt flexibel... får agera arbetshäst...

Suse systemet (vilket ligger på win burken) är jag lite ny på men än så länge går det fint... känns lite halvfärdigt men Linux distarna är ett ständigt "work in progress" så...

Jag skulle hållt med inga virus är ett tungt argument Men jag har ju varit macfrälst sen iPoden kom i min hand! (ett år tidigare än macen)

Ekonomin var det som gjorde att det dröjde ett år extra för mig att switcha.

Men hade den ryktade under-5000.macen funnits hade jag slagit till för länge sen. Och om den kommer, känner jag 3-4 personer som kommer att slå till snabbt.

Har alla som kallar sig "switcher" helt bytt bort PC till fördel för Mac eller? Jag ser inte varför man inte kan trivas med båda arkitekturerna, det gör nämligen jag. Tänk på att PC inte är synonymt med Windows och att 99% av alla klagomål som berör PC faktiskt är klagomål på just Windows och inte kritik mot x86-arkitekturen. Jag hatar Microsoft och Windows passionerat och använder endast denna Pong-klon till operativsystem när jag är absolut tvungen (vilket jag ibland är i t.ex. skolan) men trivs jättebra med PC så länge den drivs av Linux, *BSD, BeOS eller något annat trevligt OS. Samtidigt så har jag en ständig kärleksaffär med min iBook och gillar Mac mer och mer desto mer jag engagerar mig i det. Kort sagt så är jag datanörd, oavsett vilken hårdvaruarkitektur som driver mina applikationer för stunden. Men är jag en switcher?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 15:26
Ursprungligen av locodude:

...denna Pong-klon till operativsystem...

Den var bra, den sparar jag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-10 13:04

Lite samma sak här. Har inget som helst emot x86-arkitekturen, bara det inte berör Microsoft eller Intel (har en AMD Athlon XP 2000+ som kör Debian, dock budgetburk som behöver nya fläktar.)

Kul att läsa att många nuvarande macanvändare faktiskt är switchers. Själv har jag varit mac-frälst ända sen min morbror köpte sin Mac LC (ny), min egna första mac fick jag 1997, en Powermac 8500/150.. och det var på den tiden macarna inte ens var så toppenbra alls, med tanke på bomber, låsningar, knarrande chassin, omöjliga att uppgradera och liknande...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-01-10 13:47

Visst känns det som att fler o fler fått upp ögonen (+hjärnan o hjärtat) för Macen det senaste halvåret/året?

/Bauer

Jag skulle vilja påstå att det faktum att så många hittat Mac de senaste 4-5 åren har att göra med två saker: Att Steve Jobs kom tillbaka och att OSX är ett in i helvetes bra operativsystem. Jobs var och är snubben med pondus, karisma och visioner som driver på alltihopa och med ett OS som Mac OSX kan man inte annat än imponera. Det är iallafall min personliga uppfattning

Att leva i båda världar går bra. Själv så har jag köpt en PC, för 1.5 år sedan, och ska nu köpa ny via HemPC-erbjudandet. Anledningen är enkel. Eftersom PC:n är en DC-maskin och spel-maskin, så behöver man lite kräm i den. Lite synd att det blir en dyr spelburk, men det är mer kräm i en ny PC än en XBox till exempel, det går inte komma från.

Då jag sitter i Photoshop, eller redigerar film, ja till och med då jag skriver, så sitter jag på Macen. PC:n är bra på att förnöjja mig med spel och dylikt.

1
Bevaka tråden