Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela Football Manager 2005 utan skiva?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 21:01

Hej
Jag spelar Football Manager 2005 på mac men tycker det är enormt irriterande att inte kunna cracka spelet och köra det utan skiva, som jag kunde göra en gång i tiden när jag körde det på pc.

Går detta att lösa på något sätt då spelet bara använder skivan till verifiering och inte under spelets gång.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-09 21:55

Tvivlar på att du kommer få svar på hur man crackar ett spel på detta forumet.

Det låter ju som om olle faktiskt har skivan, men är irriterad över att behöva stoppa in den varje gång han ska spela.
Jag kör Halo lite då och då och blir också trött på att leta efter skivan varje gång. Har man gott om hårddiskutrymme så kan du göra en Disk Image med hjälp av "Skivverktyg" eller "Toast" som du "mountar" varje gång du vill spela. Rätt kass nödlösning men man slipper att stoppa i skivan. Gjorde så till slut med mitt Halo.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 14:03

Trevligt att hitta någon annan som spelar FM2005 på mac

Jag spelar också FM rätt mycket, för mycket kanske... men jag har funderat på det här och det bäst sättet är nog att använda Toast. Det verkar inte finnas något crack som tar bort cd-kollen från programmet.

Ja, jag har köpt spelet, är bara less på att behöva skivan hela tiden.

Ett sätt som med största sannolikhet kommer att fungera, även om det tar lite onödigt utrymme på HD:n, är att göra en skivavbild av skivan, och montera den varje gång man spelar. Det har fungerat för mig med en rad andra spel.

(Ett gott skäl att göra så är om man har en CD-läsare som varvar upp på fullt och låter störande.)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 14:42

Testade precis att göra en diskimage med Toast, det funkade tyvärr inte. FM klagade på ett copy protection error

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-04 13:59

jag fundrar att köpa

FM 2005, jag har doch en Ibook g4 768 i ram men bara 1.42 i ghz. kommer det att gå att spela spelet vettigt eller är det out of the question'

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-03-05 02:57

Hur spelet flyter på beror helt på hur många ligor och hur stor databas man väljer. Jag brukar köra med 12 ligor och stor databas på min PM G4 933 MHz med 768 MB internminne och tycker att det flyter på rätt så bra, men visst supersnabbt går det inte.

1
Bevaka tråden