Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra den interna skärmen som extern skärm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man vill ha kvar sin dator men vill slippa ha kvar sin fula burkiga CRT när man har köpt en iBook, kan man då koppla datorn till iBooken och använda iBooken som skärm, inte som dator?

Ett litet förtydligande:

Dator (Win98)=Använda som just DATOR
iBook=Skärm till Win98 datorn

Fungerar det?

Nej, det går inte.
Däremot kan du koppla CRT-skärmen till iBooken, serru!

Ursprungligen av Nurell:

Däremot kan du koppla CRT-skärmen till iBooken, serru!

Mmm, men jag vill slippa ha kvar just CRTn.
Men borde det inte fungera om man kör VGA mellan båda eller klarar iBooken bara av att skicka signaler och inte ta emot? Är det hårdvaran som begränsar eller är det Firmware/annan mjukvara?

Köpt/när ska du köpa?

Hejsan Simon.

Har du köpt din iBook? Om inte, när ska du köpa.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Hejsan Simon.

Har du köpt din iBook? Om inte, när ska du köpa.

Innan jag åker till Gränsen vid Påsk:D.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Du skulle kunna koppla upp dig till din PC-burk via VNC, men uppdateringsfrekvensen på skärmen blir inte optimal eftersom bilden skickas via FireWire eller Ethernet.

Okej, då föll min idé.
Jag har nämnligen ett TV-kort till PCn så jag tänkte att om jag körde iBooken som skärm till PCn skulle jag kunna köra TV på iBooken utan att behöva köpa en ElGato box...

Ytterligare fråga: VNC, vad är det?

Du skulle kunna koppla upp dig till din PC-burk via VNC, men uppdateringsfrekvensen på skärmen blir inte optimal eftersom bilden skickas via FireWire eller Ethernet.

Virtual Network Computing. Eller kort och gott: Ett plattformsoberoende sätt att skicka skärmbilden över vilket nätverk som helst.

Okej, tack för de otroligt snabba svaren!

Jag får se om jag provar när jag väl har min iBook, vore ganska härligt att använda den till just vad den är till för; Att vara en digital hubb.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-01-19 02:10

Mmm, jag är lite intresserad av samma sak om jag t.ex. skulle investera i den nya minin. Hör av dig när du har testat.

1
Bevaka tråden