Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är iPodStyle snyggaste macsajten?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kristian Belak har uppdaterad iPodStyle.se och vi tycker resultatet blev väldigt fint.

Bröderna Belak är två produktiva killar. Storebror Martin är administratör här på 99mac och syns ofta i forumet när han inte skriver artiklar för exempelvis Datormagazin, Nätverk & Säkerhet eller Macworld. Lillebror Kristian skriver också för MacWorld när han inte driver egna hemsidan iPodStyle.se som nu fått nytt utseeende.

Om du är intresserad av iPods och iPodMini har du nu fått ett nytt bokmärke i din webbläsare.
http://www.ipodstyle.se/

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=858

Helt klart snygg! Men ett par mindre saker som inte verkar passa in, då tänker jag främst på omröstningen, svår att tyda och grafiken är inte alls lika strömlinjeformad snygg som resten av hemsidan.

Kanon och mycket trevligt. Rent, snyggt, stabilt - The Belak Way

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-08 21:22
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Kanon och mycket trevligt. Rent, snyggt, stabilt - The Belak Way

Är trogen medlem på iPodstyle. Helt klart värt ett besök (eller två )

Tidningen Nätverk & Säkerhet finns inte. Däremot menar Martin säkert Nätmagazin med Säkerhet som numera är en del av Datormagazin.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Tidningen Nätverk & Säkerhet finns inte. Däremot menar Martin säkert Nätmagazin med Säkerhet som numera är en del av Datormagazin.

Stämmer bra det. Jag har tagit mig friheten att ändra i nyheten.

/M

Riktigt snyggt!

"definiera" kan inte alltid användas på svenska där engelskan använder "define" – exempelvis inte i en rak översättning av "defines your lifestyle". "Definierar din iPodlivsstil" är därför en himla saggig catch phrase. Skriv nåt klyftigare där eller ta bort "nedryckaren" helt och hållet, det blir bättre utan.

Ursprungligen av Stinky:

"definiera" kan inte alltid användas på svenska där engelskan använder "define" – exempelvis inte i en rak översättning av "defines your lifestyle". "Definierar din iPodlivsstil" är därför en himla saggig catch phrase. Skriv nåt klyftigare där eller ta bort "nedryckaren" helt och hållet, det blir bättre utan.

Just det ja, den tänkte jag också på när jag såg den, men min lilla invändning var att det var för många stavelser.

Hade varit trevligt med en omröstning angående vilken av sveriges mac-sajter som är snyggast.

iPodstyle var snygg men inte snyggast.

Tack för det minst sagt oväntade uppmärksammandet Björnström!

Det där med omröstningssidan håller jag med om, ska se till att göra det lite snyggare vid nåt tillfälle. På tur näst står annars forumet som ska anpassas lite efter den nya formen och få uppdaterad mjukvara. Jag kör med vBulletin 3 precis som 99mac.

Stinky, jag började med "definerar" och körde med det fram till den här uppdateringen. Då märkte jag att något är skumt och ändrade till "definierar". Så det är också fel? Hopplöst ord i så fall.

Annars hoppas jag att ni gillar iPodStyle i övrigt. Ser den som en fräsch uppstickare till andra. David, fixar du den där omröstningen?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 01:08

Nej precis den var snygg, men inte snyggast, en annan snygg mac sida är macfeber, som faktikt är jäkligt enkel och snygg tycker jag.

Nu vill inte jag verka negativ men jag tycker verkligen att Kristian borde kolla upp lite i HTML och CSS specifikationerna på W3C.org. Sidan fungerar bra i Safari och ser då snygg ut men i Firefox och Internet Explorer är det inte helt hundra.

Jag är lite mycket av en standardpolis men jag anser att vi webutvecklare med bas på Macen bör se till att följa W3C standarder. Först då kan vi klaga på alla siter som bara stödjer IE i windows och inget annat.

379 fel i koden för HTML och ett antal i CSS är inte precis super. Nedan hittar Kristian länkar som specificerar problemen om han är intresserad.

HTML Validation på W3C

CSS Validation på W3C

Annars så tycker jag dock att sidan ser mycket bra ut!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-09 02:43

Snygg sajt! Enkel och fin.

En liten petitess: det blå fältet i sidans huvud är en pixel för smal i förhållande till resten av sidan (det vita fältet).

I övrigt håller jag med Björklund. W3C-standarder bör definitivt följas för allas bästa. Kan vara drygt att sitta och rätta till alla fel, men validatorn brukar ge bra hjälp, och efteråt känns allt mycket bättre

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-01-09 12:34

Snygg men inte snyggast. Såg den dessutom som en iPod-site och inte en Mac-site för visst vänder den sig även till PC-användare?

Ursprungligen av iggy:

Snygg men inte snyggast. Såg den dessutom som en iPod-site och inte en Mac-site för visst vänder den sig även till PC-användare?

Vilken svensk iPodsajt är snyggast enligt dig? Och spelar det någon roll om det är exklusivt Mac eller PC? Bra är väl om man kan hjälpa varandra?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-01-09 22:57
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Vilken svensk iPodsajt är snyggast enligt dig? Och spelar det någon roll om det är exklusivt Mac eller PC? Bra är väl om man kan hjälpa varandra?

Tråden heter väl "Är iPodStyle snyggaste macsajten?"? Ser inte en iPod site som en renodlad Macsajt, så jag blev lite förvånad över frågeställningen, därav min fråga...

Frågan är ju hur många iPod-siter som är svenska det finns. Jag föredrar i och för sig ipod.se men sen kan man ju diskutera om det är ett diskussionsforum med lite artiklar eller vad det är.

iggy: Tråden heter väl "Är iPodStyle snyggaste macsajten?"?

Självklart är det så. En så kallad riktad fråga

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2005-01-28 00:37

Layouten på sidan kan man inte klaga på. Men kodningen, snälla ge mig xhtml/css och skippa tabellerna.

1
Bevaka tråden