Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nypris?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 23:44

Vad kostade ibooken när den var sprillans ny? dvs dagen då den senaste g4an kom ut?
Vad tror ni att priset på en ny ibook g5 skulle ligga på om den skulle komma ut idag och hur svårt är det att installera mer minne?

//Mare

Hey, sakt i backarna..

Dagen då iBook får en G5a i sig så sitter PB med en G6... Allvarligt talat, det är nog större chans att det inte ens kommer en G5 till apples bärbara datorer.

G5or alstrar enorma mängder värme, är väl uppåt 170 W eller är jag helt ute och cyklar. Lycka till med att få mer än 10 min batteritid med en sådan. Och det är det minsta problemet, VÄRMEN är det största.

Glömde, att installera mer RAM minne är svinlätt, bara att plocka bort batteriet och tangetbordet och sen ta bort Airportkorten för att slutligen trycka in minnesmodulen i minnessloten under airportkortet
Sen sätter du tillbaka allt och voilá, mer ram minne och ett snabbare OSX

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 23:56

Akay så en ibook g5 är alltså ingen ide att tänka på.
Tror du det ni det kommer någon uppgradering av g4an då? och nypriset på den?

Ursprungligen av Mare:

Akay så en ibook g5 är alltså ingen ide att tänka på.
Tror du det ni det kommer någon uppgradering av g4an då? och nypriset på den?

Nästa uppdatering kommer nog att komma i april/maj, med samma pris som nu, prestandan lär vara lite bättre, antagligen 1,33GHz istället för 1,2GHz på 12".
Kolla http://buyersguide.macrumors.com/ så kan du bedömma själv utifrån tidigare release-mönster.

G5 till powerbook gissar jag kommer om ca ett år. G5 i ibooken lär inte komma inom ett år från att powerbook G5 lanserats. Så iBook G5 om >2år. Det är min gissning

Jaag säger som Tjacke, ibooken är väldigt prisvärd. Köp nu eller vänta till i april.

G4 fick en uppdatering nyligen, sen sänkte de priset för typ 5 dagar sen också.. Alltså, en iBook har aldrig varit mer prisvärd än nu.. Kommer nog inte en ny uppdatering innan PB har fått sig ett eller två ansiktslyft.

Men iBooks brukar få sig en uppdatering kring april, Så vem vet..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-08 09:48
Ursprungligen av Mare:

Vad kostade ibooken när den var sprillans ny? dvs dagen då den senaste g4an kom ut?

Vet inte om jag förstod frågan ordentligt men om du vill veta vad en Mac kostade när den kom ut rekommenderar jag sidan Everymac. Där finns alla macar listade med specifikationer och nypris (i dollar visserligen men det ger kanske en fingervisning).

/Simon

1
Bevaka tråden