Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motorola "iPhone"-bilder

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingen iPhone precis, men här har ni lite info och bilder. Från http://forums.appleinsider.com/showthread.php?s=&threadid=49508

Global roaming via support of WCDMA and tri-band GSM/GPRS

• 3G technology for broadband-like speed

• Integrated VGA digital camera with 4x zoom / CIF digital camera for P2P

• 2-Way video conferencing

• Embedded digital imaging enhancing application

• Streaming audio and video capture, download and playback

• Multi-Media Messaging Service (MMS) for sharing video clips and photos

• E-mail (POP3,IMAP4, SMTP) access and IM with presence

• 2MB built-in memory and up to 256MB additional capacity via removable TransFlash external memory.

• Supports MPEG4, WMV, WMA, MP3, AAC, MIDI and XMF multi-media files

• Built-in speakerphone and voice recognition feature

• Synchronization (Over The Air (SyncML) and Desktop)

• Enhanced WAP 2.0 Internet browser

• Java™ MIDP 2.0 for easy download of games, musical ringtones, graphics and more

• 16mm polyphonic speaker (24 voice polyphony, 16 channels)

• Lighting solution (LED lamp) located on outer flip

Bilderna ser lite ut som bildernma på salling clicker

Ny info. Detta är tydligen inte den telefonen som kommer att släppas, utan en mobil som de visar själva gränsnittet med.

"As I said (somewhere else) the phone on the picture is just for demonstrating purposes. This is to prevent competition from stealing the idea (according to motorola). The motorola CEO said that the company is going to focus on ease of use and design. In this way Apple is the best partner they could get since this is where Apple is best at. I guess the actual phone might be designed by Apple and revealed by Steve at the keynote. Check out the ipod-like interface..."

Jajaja, snart får vi veta...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-07 17:34
Ursprungligen av Leftrustle:

Ny info. Detta är tydligen inte den telefonen som kommer att släppas, utan en mobil som de visar själva gränsnittet med.

Jajaja, snart får vi veta...

PUUUH, blev lite orolig där

  • Medlem
  • 2005-01-07 17:47
Ursprungligen av Leftrustle:

Ny info. Detta är tydligen inte den telefonen som kommer att släppas, utan en mobil som de visar själva gränsnittet med.

"As I said (somewhere else) the phone on the picture is just for demonstrating purposes. This is to prevent competition from stealing the idea (according to motorola). The motorola CEO said that the company is going to focus on ease of use and design. In this way Apple is the best partner they could get since this is where Apple is best at. I guess the actual phone might be designed by Apple and revealed by Steve at the keynote. Check out the ipod-like interface..."

Jajaja, snart får vi veta...

Dehär är en gammal dröm som jag kan betala åtskilliga tusenlappar för att äga. men inte utan Apple-logga !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 18:15
Ursprungligen av Leftrustle:

Ny info. Detta är tydligen inte den telefonen som kommer att släppas, utan en mobil som de visar själva gränsnittet med.

"As I said (somewhere else) the phone on the picture is just for demonstrating purposes.
...
I guess the actual phone might be designed by Apple and revealed by Steve at the keynote. Check out the ipod-like interface..."

Whoaa, nu får vi hålla tummarna! :eek:

Fattar inte riktigt varför alla envisas med att kalla det "iPhone". Detta kommer med allra största säkerhet vara en Motorola-telefon med teknik från Apple som tillåter att man spelar musik köpt på iTMS.

Ciryon

Tja, ingen tror nog att den kommer att kallas iPhone, men det är enklare att referera till den som iPhone än Motorolan med iTunes-syncning.

Eller? Därav mina citationstecken i rubriken.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-08 12:20

Orkade inte läsa alla sidor, så jag chansar:

Hoppas att den telefonen har annan (vanligare?) flashtyp samt att den kan stöda mer minne, ifall man har råd att köpa en på 5gb...

det är ju så här den skall se ut ju! visst är det en redigerad T610 - men konceptet borde ju fungera och det ser ju väldigt mycket ut som apple!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-09 14:54

Jag hade köpt den direkt,,

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 16:15

ge mig den. NU!

varifrån fick Du bilden??

macrumors.com tror jag den låg på. det är en relativt gammal bild...typ 1 år...

Jag tycker att de borde skippa Motorola.....bli polare med SonyEricsson istället och gör en grymme-telefon. Jo, jag vet, Motorola är betydligt större i USA än här, men ändå, hur kul brukar Motorola's telefoner vara egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-09 23:45
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag tycker att de borde skippa Motorola.....bli polare med SonyEricsson istället och gör en grymme-telefon. Jo, jag vet, Motorola är betydligt större i USA än här, men ändå, hur kul brukar Motorola's telefoner vara egentligen?

Precis. Motorola har alltid gjort djävligt "tråkiga" telefoner. INget som varit speciellt på vare sig det ena eller det andra sättet.
SonyEricsson hade varit mycket bättre att göra en "iPhone" med, då Apple och SE kör liknande design.

  • Medlem
  • 2005-01-10 19:34
Ursprungligen av Netzach:

Precis. Motorola har alltid gjort djävligt "tråkiga" telefoner. INget som varit speciellt på vare sig det ena eller det andra sättet.
SonyEricsson hade varit mycket bättre att göra en "iPhone" med, då Apple och SE kör liknande design.

Håller med, tänk om det bara är en motorola-designad mobil med itunes....då blir jag besviken, det måste vara Appleloggo och apple-designad, hyffsat hispig man är nu

Ursprungligen av Netzach:

Precis. Motorola har alltid gjort djävligt "tråkiga" telefoner. Inget som varit speciellt på vare sig det ena eller det andra sättet.

Håller med i huvudsak. Dock, när StarTac kom (för en evighet sedan) var den väl ganska ball? Dessutom har Motor-Ola släppt en nalle kallad "V3 Razr" som faktiskt är bra mycket ballare än en S700...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-08 11:05

Bilder på Motorolas iTunesmobil

Jag vet inte om dessa bilder på Motorolas iTunesmobiler varit uppe förut, men jag tycker att de är lite roliga i alla fall...

Vem är först med att beställa en?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 12:04
Ursprungligen av Anton S:

Jag vet inte om dessa bilder på Motorolas iTunesmobiler varit uppe förut, men jag tycker att de är lite roliga i alla fall...

Vem är först med att beställa en?

Fan vad tråkiga ni är!

Jag håller på att utveckla ett sjukligt beteende efter apple nyheter nu, trodde verkligen att det kommit något nytt....

Kan inte tiger komma snart så jag kan beställa en mini åtminstonde.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-18 08:19
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag tycker att de borde skippa Motorola.....bli polare med SonyEricsson istället och gör en grymme-telefon. Jo, jag vet, Motorola är betydligt större i USA än här, men ändå, hur kul brukar Motorola's telefoner vara egentligen?

Skippa både Motorola och SonyEricsson.. ger inte mycket för nån av företagen, hälften här på jobbet kör med SonyEricsson och dom har bara problem med sina telefoner... vi andra halvan som kör Nokia har sällan problem. Nokia 4 the people!

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag tycker att de borde skippa Motorola.....bli polare med SonyEricsson istället och gör en grymme-telefon. Jo, jag vet, Motorola är betydligt större i USA än här, men ändå, hur kul brukar Motorola's telefoner vara egentligen?

Ja eller hur, det skulle ju lätt SONY med sin nya Walkmantelefon tillåta..;)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 08:13

bara en liten notis. Motorola är västvärldens största mobiltilverkare. Och USA:s enda. appel e amerikanskt, lika så motorola, och apple stoltserar juhe med sitt designed in california o made in USA hela vägen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 15:29
Ursprungligen av DimeR:

bara en liten notis. Motorola är västvärldens största mobiltilverkare. Och USA:s enda. appel e amerikanskt, lika så motorola, och apple stoltserar juhe med sitt designed in california o made in USA hela vägen.

Hur kan man stoltsera med att något är designat i USA? Har du varit där och sett att inte en djävel vet ett skit om vad som är snyggt eller inte? Det är bara att gå ut i allmänheten och se hur fult de klär sig, hur fula prylar de bär omkring på, ful arkitektur, ful lokaltrafik (bussar & vagnar), och att de inte tar hand om vägar och liknande så att det ser ut som något skitland i 3:e världen...
Nej, USA är ungefär som Tyskland, ingen smak för vare sig stil eller musik.
Och detta säger jag som Metal Head, så det handlar knappast om att alla skall springa omkring och se ut som på MTV eller liknande. Bara att de inte vet att bara för att ett par byxor är snygga och en tröja likaså, så innebär det inte att de passar ihop; Vem fan vill ha hallonsylt på sin hamburgare?

tyvärr kommer det nog bli så...en motorolatelefon med itunes :rolleyes:

jag vill dock gärna bli överraskad om motsatsen...just för att jag skulle vilja ha en "apple-telefon". men i samma andetag apple gör en appletelefon så utesluter dom "väl" andra tillverkare...alltså att typ SE skulle använda itunes i sina telefoner och det vore ju synd. för alla andra kommer ju använda M$ dito

angående design...det finns en stor massa i usa som har dålig koll på design. MEN - sen finns det väldigt många som har koll. USA är ett väldigt stort land med mycket människor. Jag har träffat många amerikanare som är väldigt allmänbildade och har stil - men i och för sig så tillhör dom oftast den högt utbildade delen av usa - och dom är kanske inte så många

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-18 00:14

Tycker telefonen ser onekligen ful ut

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-08 11:56

Jag väntar nog till revision 2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 12:21

Jo,, lite dött är det just nu!!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 17:59

Detta verkar vara den...

http://www.mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=26440

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 12:45

Men det var ju den första prototyptelefonen som testade iTunes, fast vit istället för svart. Dessutom ser iTunes-knappen väldigt "påklistrad" ut...

Bevaka tråden