Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

redigera video?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-01-05 11:29

Ska beställa en iBook 14" (ja, jag tycker att 12" är för litet, jag VET att det är samma upplösning, men jag ska inte bära runt den så hemskt mycket så jag vill ha 14" när jag har den stående hemma.. invändningar mottages tacksamt! ) nästa vecka. Väntar såklart till efter MWSF för att vara på den säkra sidan, man vet ju aldrig.

En fråga här bara: funkar det bra att redigera video på en sån? Skulle vara kul om man kunde göra det, och det borde väl funka att koppla in en kamera via FW eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 11:51

Jag tycker det går bra.Visst,det tar lite tid att rendera grejer,men inte så länge så att du får träsmak.
Japp,det går att koppla in en kamera via FW.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-01-05 12:16

Tackar för det! Jag kommer nog inte att göra det speciellt ofta, så jag står nog ut med att det tar lite tid att rendera. Träsmak känner man ju till efter många år med Windows.. :rolleyes:

Min lilla 12"are hostar faktiskt ur sig tre strömmar DVCPROHD direkt från den interna disken eller från snabbare FW-diskar. Och jag kör dubbel skärm med Cinema Destop aktiverat. Helt otroligt imponerande faktiskt. Aldrig i livet att jag skulle pröjsa mer än dubbelt så mycket för en PowerBook just nu om jag inte skulle ha ett extremt behov av PCMCIA och FW800.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 13:11

det kan ju vara trevligt att ha en FW 800 disk för media på 800 porten och en kamera/bandare på 400 porten,men det går ju att kedje koppla också. stora skillnade mellan ibook och powerbooken är ju den digtala DVI porten som du finner på powerbooken 12 -17 tum. Av den har du stöd för nästan vilken skärm somh helst och upplösning. Ibooken fungerar inte på samma sätt där, men det finns ett hack man kan luta sig emot, men det har jag inte kört. i ursprungsskicket kan ibooken bara spegla till extern skärm. inte " musen rör sig från första till andra skärm"

jag tror på powerbok 12 tum som mobil red dator.med en lacie 320GB big disk som mediadisk.

Ursprungligen av johan skaneby:

det kan ju vara trevligt att ha en FW 800 disk för media på 800 porten och en kamera/bandare på 400 porten,men det går ju att kedje koppla också. stora skillnade mellan ibook och powerbooken är ju den digtala DVI porten som du finner på powerbooken 12 -17 tum. Av den har du stöd för nästan vilken skärm somh helst och upplösning. Ibooken fungerar inte på samma sätt där, men det finns ett hack man kan luta sig emot, men det har jag inte kört. i ursprungsskicket kan ibooken bara spegla till extern skärm. inte " musen rör sig från första till andra skärm"

jag tror på powerbok 12 tum som mobil red dator.med en lacie 320GB big disk som mediadisk.

Men prismässigt är ibook det bättre alternativet för hemmaanvändaren. I och med hacket så är skillnaderna ännu mindre mellan dom två datorerna. Om det blir en speedbump på pbook skulle det väl bli ett bättre alternativ. Men inte i nuläget.

Edit: Oj, det tog 1,5år för första inlägget

1
Bevaka tråden