Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.25gb i Powerbook värt kostnaden?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-01-05 15:12

Sitter och funderar på att uppgradera minnet i min 12' Powerbook. Är i valet och kvalet mellan 512mb och 1gb.

Kör ofta en 6-7 program samtidigt och det inbyggda minnet räcker ofta inte riktigt till.

Undrar därför om det är värt att satsa på 1gb? Prisskillnaden är ganska stor och 1gb är mer än dubbelt så dyrt som 512mb. Någon som vet om skillnaden är stor mellan 512mb och 1gb och värt pengarna?

Har tidigare mest suttit på Windows och där upplever jag inte skillnaden mellan 1gb och 512mb som så betydelsefull men som jag förstått det är OSX bra på att ta till vara på minne och gillar att ha mycket att röra sig med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 15:36

När jag köpte min 12" i våras gick jag rakt på 1 GB. Mac OS X slukar internminne och på min gamla powerbook hade jag ett verktyg där jag bevakade hur mycket minne som saknades. Med 1.25 GB ram är jag mycket nöjd med prestandan. Klart över förväntan. Dock har jag inte testat 512 alternativet.

Det trissta är att det inte går att lägga till. köper du 512 nu och vill 1024 senare så blir det knappast någon vinst. då har du betalt för båda. Jag skulle rekommendera att gå på 1 GB.

jag har fått in 1.25GB i min powerbook 15" och den är bra mycket snabbare än med 512MB . tycker det var värt pengarna, väntar på mitt andra 1GB minne så jag får 2GB i den.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 23:57

hur är priset? 1 gb till alu pb? jag har redan 512..

Ursprungligen av cuidado:

hur är priset? 1 gb till alu pb? jag har redan 512..

Se tråden http://99mac.se/forum/showthread.php?t=60681 där jag pratade om Viking minnen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 00:57

Beror på vad du gör vad du egentligen behöver, men i princip så kommer det att gå mycket snabbare med mer minne.

Är de 6-7 programmen du har öppna Textredigerare, Safari, Mail, MSN-M, iTunes, Kalkylator och BitTorrent, så behöver du inte alls så mycket minne. Men är det Photoshop, InDesign, Dreamweaver, Flash, Final Cut Pro, GarageBand och Motion, så behöver du antagligen mycket mer än 1,25 GB ...

1
Bevaka tråden