Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Av&på" till FireWire?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 20:41

Är det nån som har tips på, eller vet om det ens finns nån slags brytare för firewire, en "av och på" eller "strömbrytare?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-01-06 10:33

Frågan är: Varför skulle du vilja ha något sådant?

Att sätta en brytare på en FireWirebuss funkar inte. Du måste ju avmontera monterade volymer innan du drar ur sladden. om inte så kan du sabba innehållet på de externa volymerna.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 10:05
Ursprungligen av Gunnar B:

Frågan är: Varför skulle du vilja ha något sådant?

Att sätta en brytare på en FireWirebuss funkar inte. Du måste ju avmontera monterade volymer innan du drar ur sladden. om inte så kan du sabba innehållet på de externa volymerna.

Jo jag vet att man måste avmontera först. Anledningen till att jag vill ha en brytare är för att jag har en extern hårddisk som jag inte vill ska gå igång när jag startar datorn. Och jag vill inte behöva dra ut sladden varenda gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 10:10
Ursprungligen av Texas:

Jo jag vet att man måste avmontera först. Anledningen till att jag vill ha en brytare är för att jag har en extern hårddisk som jag inte vill ska gå igång när jag startar datorn. Och jag vill inte behöva dra ut sladden varenda gång.

Köp en strömdosa med strömbrytare. Sedan kopplar du in hårddisken i den. Slå på strömmen, och vips, monteras hårddisken.

1
Bevaka tråden