Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Serienummer till Imac G5??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-01-06 12:06

Hej
Andra dagen med mac, har tidigare kört PC så lite nollställd är man alltid.

Jag köpte till AppleCare Protection Plan och när jag ska registrera mig så vill de veta serienummret på min Imac G5.

Är jag blind eller? Nån som vet var jag kan hitta det?

Det är en bra fråga som inte är så lätt att veta. Det borde registreringen hjälpa dig med (dåligt av Apple). Den finns i Äpple-menyn > Om den här datorn klicka sen på den grå texten under Mac OS X två gånger.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 12:11

äpplet -> om denhär datorn -> klicka två gånger på texten under 'Mac OS X'

Eller oxå kommar du med "systeminfo" under "maskinvara" där det står samma sak…

…eller oxå kollar du på ID-lappen på kartongen

edit: Jag börjar bli gammal

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-01-06 12:13

Hej!
Tack för snabbt svar.

Fysiskt så tror jag det står under foten på datorn, men jag orkar inte lyfta den och koilla

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-13 15:57

Jag har ännu inte fått min iBook, men på Apple Order Status står det "IBOOK 12.1/256/80G/CMD/AP/BT/S - Z0XXXXXXX"

är Z0XXXXXXX serienumret på datorn?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-01-21 13:59

(hakar på den här tråden istället för att starta en ny)

Försökte registrera min AppleCare som följde med hem-PC-iMacen, men det "går inte att bekräfta att jag är berättigad". Likaså när jag försökte beställa iLife'05-uppdatering, så var inte mitt serienummer gilltigt. Kan det ha att göra med att Nicator (de som levererat "hem-PC-paketen) har missat något eller ska jag vänta någon dag?

Ursprungligen av Clas:

(hakar på den här tråden istället för att starta en ny)

Försökte registrera min AppleCare som följde med hem-PC-iMacen, men det "går inte att bekräfta att jag är berättigad". Likaså när jag försökte beställa iLife'05-uppdatering, så var inte mitt serienummer gilltigt. Kan det ha att göra med att Nicator (de som levererat "hem-PC-paketen) har missat något eller ska jag vänta någon dag?

Tror att de enda serienummer som kvalificerar sig som giltiga är på datorer köpta via Applestore. Ring 0771 199 519 och registrera över telefon istället. Är inte hundra på detta men nästan

1
Bevaka tråden