Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musmatta till Apple Optical Mouse (vit)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ständiga problem med "fästet" i min Apple Optical Mouse som medföljer Power Macintosh G5. Den hoppar lite då och då troligen pga dåligt underlag. Vad rekommenderar ni för musmattor (bifoga gärna bilder)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 16:05

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 16:39

Nu använder jag inte min Applemus, men en vanlig hederlig gammal tygmatta funkar alldeles ypperligt till min optiska Logitech. Jag vet att de som spelar FPS-spel och har krav på snabb och exakt respons i sina möss (samt låg friktion mot mattan) använder bl a dessa:

Icemat
fUnc sUrface 1030
EverGlide Giganta

Ursprungligen av Björnström:

Jag har ständiga problem med "fästet" i min Apple Optical Mouse som medföljer Power Macintosh G5. Den hoppar lite då och då troligen pga dåligt underlag. Vad rekommenderar ni för musmattor (bifoga gärna bilder)?

Jag upplever dålig precision med samma mus, har testat med Mondos matta utan speciellt bra resultat.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 17:20

Givetvis beställer man lite snyggt designad folie hos lokala printshoppen och klistrar fast på bordet…
(Nä, det har jag inte gjort men skulle valet stå mellan musmatta och det så bleve det folie…)

Logitech-musar här och tiokronors blåa tygmattor från IKEA. Funkar skitbra.

1
Bevaka tråden