Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aiport Expr+NETGEAR problem!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-04 22:53

Har just installerat min Aiport Express i min lägenhet som redan har trådlöst internet med Netgear Airport Extreme station. Själv sitter jag på en PB 1 Ghz med vanligt Aiport.

Allting funkar fint i början, jag installerar expressen och säger att jag bara ska använda den till skrivare och iTunes och allt ansluter sig och är frid och fröjd.

Jag börjar spela en låt och den strömmas fint till stereon, den spelar i kanske 1,5 minut sen stängs den av och Netgear-stationen försvinner och jag måste rycka ut sladden på den och sätta i igen för att den ska hittas av datorn. Efter det hittas inte Express-stationen i iTunes förrens efter omstart...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-05 00:22

Om inte lägenheten är ovanligt stor och om du klarar dig utan switchen för trådbundet ethernet, så kunde du kanske skippa Netgear-stationen och enbart använda Express:en.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-05 10:20

nje problemet är att telefonledningen är i ena sidan rummet och stereon i den andra sidan. drar jag expressen till nätet så måste jag dra en 10m kabel runt hela rummet och då förloras meningen en aning...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-05 12:33
Ursprungligen av carpark:

nje problemet är att telefonledningen är i ena sidan rummet och stereon i den andra sidan. drar jag expressen till nätet så måste jag dra en 10m kabel runt hela rummet och då förloras meningen en aning...

Det hade jag gjort. Varför inte göra en snygg kabeldragning bakom golvlisten?

Eller varför inte ändra möbleringen?

Tänk på oss andra som har prylarna på olika våningar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-05 10:35

Kontrollera att du har senaste Firmware i din Netgear. Kan vara en sådan sak.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-05 12:29

Jag var tvungen att uppdradera firmwaren i min Netgear-router för få den att fungera ihop med min trådlösa Netgear MP101 mp3-spelare.

Så jag tror också på JohanK:s förslag.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-05 12:35

försöker ladda hem ny firmware här: http://kbserver.netgear.com/products_automatic/WGR614v1.asp

jag sitter på en version 1 av denna router ... kan ladda hem uppgraderingarna men .img-filen går inte att packa upp. TYPISKT. någon som kan testa om ni kan ladda hem dessa filer?

Det är en principsak att jag inte ska dra några kablar när jag köpt en Airport Express!

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-05 12:36

...om det nu inte är så att det är .img-filen jag ska skicka till reutern. den måste väl packas upp först?

Nä det ska du inte göra, routern packar upp själv... (tror jag iaf)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-05 14:23

Har du tagit hem uppgraderingen på den här sidan:
http://kbserver.netgear.com/support_details.asp?dnldID=691

Det är en zip-fil och den måste packas upp först.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-06 19:54

ah den packades upp till en img fil som jag trodde skulle packas upp också men det skulle dne ju inte.

nu funkar allt fint med ny firmware. än så länge...

1
Bevaka tråden