Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktproblem på wallstreet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 09:50

Som topic. Sitter det ens någon fläkt i dessa?
Efter många om och men har ja fått igång min gammla wallstreet.
Visade sig att ett minne var kaputt och disken lika så..
Anyway. Den blir snuskigt varm. Bara väller ut värme ur tangentbordet å hårddisken å kokhet efter bara nån timme. Ska det vara såhär eller?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-01-05 12:41

Yepp. Varmt blir det. Det finns en liten fläkt, jag tror den finns uppe i högra hörnet tangenbordsdelen, som surrar lite. Hade inte lagt märke till den förrän igår efter ett byte av hårddisken:-)

Jag har ett externt pc-cardmodem som blir riktig varm efter att varit i "slottet" ett par minuter. Det blir även wlankortet.

/MacJake

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 13:24
Ursprungligen av MacJake:

Yepp. Varmt blir det. Det finns en liten fläkt, jag tror den finns uppe i högra hörnet tangenbordsdelen, som surrar lite. Hade inte lagt märke till den förrän igår efter ett byte av hårddisken:-)

Jag har ett externt pc-cardmodem som blir riktig varm efter att varit i "slottet" ett par minuter. Det blir även wlankortet.

/MacJake

Mhm, så bra då slipper jag oroa mig

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-01-05 14:00

Du kan bygga en "hållare", typ icurve l dyl, vars bottenplatta leder värmen (ja det skall vara av metall). Jag har för mig att ngn här har gjort ngt liknande. Sök.

Kör du mer "lap" eller på magen rekommenderas en lap-coolerkudde. Finns bla på Dabus.se

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 21:29
Ursprungligen av MacJake:

Du kan bygga en "hållare", typ icurve l dyl, vars bottenplatta leder värmen (ja det skall vara av metall). Jag har för mig att ngn här har gjort ngt liknande. Sök.

Kör du mer "lap" eller på magen rekommenderas en lap-coolerkudde. Finns bla på Dabus.se

Jag har den mest stående på ett bord när jag använder den. Jag undrade om värmen för jag var rädd att de kunde vara skadligt för datorn.
Men tack för tipsen iaf

1
Bevaka tråden