Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här kommer Macworld Keynote att vara!

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kommer på Macworld Jo följande

1) Steve går genom hur det har gått för Applestore butikerna och eventuellt om några nya ska komma ( London & Tokyo nämns som Exp)
2) --//---- går genom Ipod och iPodMini samt Musikstore och antal sålda låtar m.m.
3) Kanske går man genom Airport Express men inte säkert.
4) Amn kommer med all värdens hastighet att nämna några få hårdvaro uppdateringar på Xserve, PowerMac G5 ( dock endast priset ) iMac G5 vilken Succé den var. Man kommer att diskutera Powerbook G4 men endast en ny Speed uppdate ingen G5 och nytt grafikkort ATi 9800 MOBILITY : That’s It
5) Sedan kommer man att gå genom iLife 04 och de nya uppdateringar man har eventuellt nytt namn typ iLife 05 man kommer att eventuellt gå genom garageband och dess tillbehör
6) Steve kommer att ta en lite större tid på Os X.4 Tiger men dock ingen genomgång ut en kort notis typ 15 minuter +/- 5 – 10 minuter. Release datum kommer att anges för OS X ( 10.4 tiger )
7) Sedan kommer man att gå genom iWorks och Keynote 2 ca 20 minute +/- 5-10 minuter
8) Sedan kommer man att ta upp fler mjukvaror uppdates m.m.
9) Man kommer antingen gå genom en nu telefon eller handdator eller micro mp3
10) Sedan kommer ONE MORE THING en nu skärmlös Mac för 499$

Dock kan ordningen skilja sig på hur Steve lägger upp det
Det är vad jag tror!

That’s It

Jag tror du ligger nära sanningen... Bortsett från att Tiger kommer att demonstreras mycket. Anledningen att jag har för mig att Tiger anses vara den största uppdateringen av OSX sedan OSX släpptes.

Och du lömmer väl inte detta ryktet? Apple stämde ju den/de som släppte det till allmänheten. Kommer nog hamna i samband med Garageband.

One more thing... kommer nog vara iHeadless (eMac-ersättare?) eller iPhone. Realisten i mig tror inte att båda kommer att dyka upp.

Senast redigerat 2005-01-05 15:34
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jag tror du ligger nära sanningen... Bortsett från att Tiger kommer att demonstreras mycket. Anledningen att jag har för mig att Tiger anses vara den största uppdateringen av OSX sedan OSX släpptes.

Och du lömmer väl inte detta [url="http://99mac.se/forum/showthread.php?t=57478&..."]ryktet[/i]? Apple stämde ju den/de som släppte det till allmänheten. Kommer nog hamna i samband med Garageband.].

Det står under punkt 5 om du tittar

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

One more thing... kommer nog vara iHeadless (eMac-ersättare?) eller iPhone. Realisten i mig tror inte att båda kommer att dyka upp.

]

Jag tror båda två sakerna kommer annar är det inte mycket att hänga i granen för de här Macworld

Flyttade tråden till Aktuell rykten

  • Medlem
  • 2005-01-05 15:35

Fast hoppas att det blir X800 via PCI-express i stället för 9800 kort i PB.

Tror att besvikelsen av att det inte blir någon G5 även denna gång skulle kunna vägas upp rätt långt av en reviderad PB med ny G4 (G4.5?) med nya bussar, PCI-express och X800.

/hpe

Hoppas, vilket jag inte tror, att de ökar skärmupplösningen. 17" borde ha 1920*1080 (riktig HDTV) och 15" borde ha 1600*900 och den lilla borde ha 1280*960

Senast redigerat 2005-01-05 18:19
Ursprungligen av hpe:

Fast hoppas att det blir X800 via PCI-express i stället för 9800 kort i PB.

Tror att besvikelsen av att det inte blir någon G5 även denna gång skulle kunna vägas upp rätt långt av en reviderad PB med ny G4 (G4.5?) med nya bussar, PCI-express och X800.

/hpe

Det tror definitift inte kommer för det har knappt kommit på pc sidan nä det skulle också höja priset på PBmacen. Men det kan komma i i powetrBok G5

  • Medlem
  • 2005-01-05 15:44
Ursprungligen av Hunter78:

Det tror jag det tror jag definitift inte kommer för det har knappt kommit på pc sidan nä det skulle också höja priset på PBmacen. Men det kan komma i i powetrBok G5

?? Den har ju funnits i flera månader på PC-sidan, däremot kan jag hålla med om att mycket få tillverkare tagit det till sig. Apple har faktiskt varit tidiga ibland kommer inte ihåg vilket kort det var men något äldre kort (tror att det var för en stationär) kom först till Mac, sedan till PC.

Däremot tycker jag att det är konstigt att det finns så få maskiner på marknaden med 9800, det är ju vad jag förstår ca 10% strömsnålare och en 10-30% snabbare än 9700, är det så mycket dyrare kanske?

/hpe

edit: just det, nu kom jag på, DELL betalade en massa penger för att få ensamrätt på 9800 några månader eller vad det var (på den mobila sidan alltså)

Ursprungligen av hpe:

?? Den har ju funnits i flera månader på PC-sidan, däremot kan jag hålla med om att mycket få tillverkare tagit det till sig. Apple har faktiskt varit tidiga ibland kommer inte ihåg vilket kort det var men något äldre kort (tror att det var för en stationär) kom först till Mac, sedan till PC.

Att det finns på pappret innbär det inte att det finns på marknade att man kan få tag på det!
jag har faktiskt inte set en sådan maskin än!

Ursprungligen av hpe:

??Däremot tycker jag att det är konstigt att det finns så få maskiner på marknaden med 9800, det är ju vad jag förstår ca 10% strömsnålare och en 10-30% snabbare än 9700, är det så mycket dyrare kanske?

Japp det tycket jag också, kanske är chipet dyrt eller

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 17:23

Jag tror också att MW inte kommer att bli riktigt så upphetsande som vissa villl få det till, xMac? kanske, kanske, kanske...men inte troligt.

Ingen huvudlös Mac! Japp, ni hörde mig!

Jag tror inte den skärmlösa Macen kommer, eller ens existerar. I och för sig hoppas jag att jag har fel -- men det har varit så mycket snack om den och om dess pris att det verkar som om Apple redan lovat att dom ska komma ut med produkten.

Den här situationen känner jag igen. Flera gånger har vi suttit i samma båt och "förväntat" att en viss produkt ska komma fram (ny produkt/stor uppgradering), senast var det med Powermac G5 för ett par år sedan har jag för mig. Blev inte rolig stämning efteråt. Jag kommer ihåg att endel sa att dom var besvikna på Apple att dom inte släppte G5:an. "lol" säger jag bara. Besvikna över att Apple inte släppte en icke-existerande produkt?

Hur som helst, ni förstår nog min poäng.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 18:06

Är det någon som kommer ihåg MWE förra året? tror det var en av Steve Jobs tråkigaste keynote någonsin....det märktes direkt att dom inte hade något att komma med, jaja Garageband, tråkigt, när man tänker efter så var det väl iofs bara WWDC 2003 som var riktigt roligt att titta på

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Ingen huvudlös Mac! Japp, ni hörde mig!

Jag ångrar mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 23:28

Två Keynotes jag kommer minnas länge är:
1. Den där iPod lanserades.
2. Den där kuben lanserades. (Var det inte även då de började med ADC?)

Ursprungligen av Netzach:

Två Keynotes jag kommer minnas länge är:
1. Den där iPod lanserades.
2. Den där kuben lanserades. (Var det inte även då de började med ADC?)

Rätt ordning i alla fall. iPod som nummer ETT och den är ju en vinnarprodukt.
Precis vad "marknaden" vill ha, för att travestera de tanklösa.
Kuben som tvåa?
Kuben är den enda APPLE-produkt som fått mig att vända i dörren. Och jag föll för APPLE samma dag som jag läste att Lunds Universitet skrivit på ett avtal. När jag kom in på Kullander&Kullander och fick se Kuben, blev jag bara så besviken. Vilken idi-- har designat denna skräp-produkt?, var min omedelbara reaktion. Vem vill ha två fula små burkar, när det finns en snygg stor?
Kub"älskarna" gömmer en hemlighet, ungefär så stor som en huvudlös mac skulle kunna göras idag. Slit skärmen från en iBook. Lägg en plåtbit med APPLE-logon där tangentbordet sitter, så är det klart.

Jag hoppas på en sån där liten grej som är i storlek med strömadaptern/AirportExpress. Ni som följt med vet vad jag menar. En telefon med iTunes kommer säkert oxå. Den tänker inte jag köpa. Däremot kommer jag att köpa en myPod att flasha med, om den kommer. Min iPod funkar inte att springa i terräng med. Keynote2 kan antagligen oxå tömma min plånbok. Speciellt om den kan importera direkt från SPSS. iWorks, nej knappast. Fortsätter med Word 2004. På grund av Endnote.

Sedan kommer Powermac med nya ATI-kortet att presenteras tror jag. Frågan är om vi får se en speedbump oxå: 2x2,6?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 22:19
Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Rätt ordning i alla fall. iPod som nummer ETT och den är ju en vinnarprodukt.
Precis vad "marknaden" vill ha, för att travestera de tanklösa.
Kuben som tvåa?

Det är de öppningar jag aldrig kommer att glömma. Inte av någon speciell anledning, de har bara etsat sig fast i mitt minne.
Tyckte dock att Cuben var ball, tråkigt på priset bara.

En annan grej. Man var ju självklart i en amerikansk Apple store när de lanserade iPod G3. He he
Handlade för $500 den dagen, dock ingen iPod, då jag redan hade den snyggare iPod G2. Blev en FW-disk & en digitalkamera.
Hade fan sparat nästan ett helt år för att ha råd att åka dit, och när man väl är där så är "tajmingen" (hur fan stavar man det på svengelska?) perfekt.
Halva semesterkassan på ett butiksköp. Jösses.

Får man fråga var man kan kolla Keynoten, via Webbtv eller går den på typ nån CNN/BBC/ nån okänd kanal?
Nåja, tror att det kommer en huvulös mac med stöd för DVD uppspelning UTAN OSX, eller ett strippat sådant. Typ som MS media center, kanske med inspelning till HD. Vem vet?
Ska bli kul att se iallafall

God kväll

Ursprungligen av Tjacke:

Får man fråga var man kan kolla Keynoten, via Webbtv eller går den på typ nån CNN/BBC/ nån okänd kanal?
Nåja, tror att det kommer en huvulös mac med stöd för DVD uppspelning UTAN OSX, eller ett strippat sådant. Typ som MS media center, kanske med inspelning till HD. Vem vet?
Ska bli kul att se iallafall

God kväll

Det borde finnas på. http://www.apple.com/quicktime/whatson/appleevents/ (får vi hårdlänka till Apple, tros? ). Utan OSX? Nej, jag tror det är en eMac-ersättare. En media-mac, om det mot förmodan skulle komma en sådan, skulle säkert ha ett iPod-liknande gränssnitt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-06 00:31
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det borde finnas på. http://www.apple.com/quicktime/whatson/appleevents/ (får vi hårdlänka till Apple, tros? ).

Det är bäst att du tar bort den länken annars blir väl 99mac stämda av Apple för att tvinga dom att lämna ut dina personuppgifter.

Ursprungligen av bgoaa:

Det är bäst att du tar bort den länken annars blir väl 99mac stämda av Apple för att tvinga dom att lämna ut dina personuppgifter.

Tagga ner. Jag tror du missat något...

Jag tror säkert att Apple kan ha en huvudlös maskin på gång. Det är ju inget stort tekniskt problem som måste lösas. För min del tror jag dock att det mesta som sprids är en dimmridå för att dölja den riktiga nyheten. Powerbook G5. Jag tror benhårt på att den kommer att lanseras.
Men det är min uppfattning.

/TM

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 13:14
Ursprungligen av Treasuremine:

Jag tror säkert att Apple kan ha en huvudlös maskin på gång. Det är ju inget stort tekniskt problem som måste lösas. För min del tror jag dock att det mesta som sprids är en dimmridå för att dölja den riktiga nyheten. Powerbook G5. Jag tror benhårt på att den kommer att lanseras.
Men det är min uppfattning.

/TM

PB G5 kommer ganska garanterat inte att komma, tyvärr. Apple har sagt att det kommer att dröja länge.

Hoppas som fan på en huvudlös iMac!!! Jag är i desperat behov av en ny dator och jag har tagit några veckor ledigt från annonsletandet för att först se om de inte lanserar en ny dator som kostar lika mycket som en begegnad PM G4! Om de inte gör det så måste jag börja om från noll i letandet ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 01:09
Ursprungligen av Treasuremine:

Jag tror säkert att Apple kan ha en huvudlös maskin på gång. Det är ju inget stort tekniskt problem som måste lösas. För min del tror jag dock att det mesta som sprids är en dimmridå för att dölja den riktiga nyheten. Powerbook G5. Jag tror benhårt på att den kommer att lanseras.
Men det är min uppfattning.

/TM

Jag hoppas verkligen att du har rätt. Men det kommer du tyvärr inte ha.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-06 16:25

iPodens gränssnitt är bra men jag skulle utforma gränssnittet lite annorlunda till en media-mac/mediabox (som jag förövrigt inte alls kommer)

De kanske slänger in att man kan streama film över nätverket, glömde säga det.. Men det är ju önsketänkande, har ingen anning ifall airportens bandvidd är tillräckligt, men en media box skulle som sagt vara mumma brevid min våran 42".

Har vi otur kanske det inte blir någon sändning...

Oj, du är banne mig den första (och sista? ) jag någonsin sett som inte tyckt att Cube var en snygg dator.

angående Cuben och utseendet på den så är det en smaksak, jag måste säga att det är en av de snyggaste och cool-aste datorn som gjorts, dessvärre var det också ett fiasko, både gällande försäljning som konstruktion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 11:24

Var det inte så att Cube var dyrare än vanliga PM G4, trots att den var mycket sämre på alla sätt?
Det är klart att den blev ett fiasko! De enda som kunde köpa den, var de som hade mycket pengar och bara brydde sig om datorns utseende och coolhetsfaktor.
Om de gör en liknande produkt i dag, så ska den åtminståne vara lika lätt att byta komponenter i som iMac G5, den ska inte heller ha konstiga specialkontakter för vissa saker samt sakna viktiga kontakter som ljud-ut och allra främst så måste den vara riktigt billig - annars förevinner hela poängen ...

1
Bevaka tråden