Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Del från sladd fastnat i ljud-ut på iMac G5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 23:06

Har en iMac G5, och kopplade häromdagen in en sladd för att lyssna på ljudet från datorn i TVn. Idag märkte jag när jag skulle koppla in hörlurarna att de inte gick att få in hela vägen, och såg på sladden som var kopplad till teven att det saknades en del på den. (se bild). Så nu är frågan, hur får jag ut den här lilla delen ur datorn? Har inte testat något än, tänkte att det var lika bra att fråga här först om nån har någon idé.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-04 23:14

Ring Apple på 0771-19 95 19.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 23:55

Men neeeeeej, jag orkar ju inte lämna in datorn för det här. Det måste gå att pilla ut själv på nåt sätt? Om man tar av höljet kanske?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 23:58
Ursprungligen av Anders Båth:

Men neeeeeej, jag orkar ju inte lämna in datorn för det här. Det måste gå att pilla ut själv på nåt sätt? Om man tar av höljet kanske?

Du kommer inte kunna pilla ut delen för det finns inget att greppa i och den hålls fast av en fjäder i själva jacket.. enklast är nog att byta själva jacket, alltså löda loss det och sätta dit ett nytt.. dvs lämna in den!

Snabbverkande superlimm ute på tippen av den kvarvarande stumpen.
Tryck in, rakt och fint.
Håll stilla i en minut.
Be till högre makter.
Dra ut.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 00:09

Åååååh nej, det här är ju extremt drygt! Bor i köpenhamn utan bil, jag kan ju inte ta datorn på tåget och bära den genom stan för att lämna den till Apple Store. Ingen möjlighet att få ut den på nåt annat sätt? Hålls den fast av en fjäder alltså... låter verkligen inte bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 18:35

Hehe, kul att jag tänkte gå hit och skriva att jag kom på att använda superlim (och det lyckades) för att se att Dr Jerkyll tänkt samma som mig!

Som sagt, lyckad operation. Tack för det.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 10:03

hade samma problem med en PB G4 på jobbet...

orkade inte testa med lim, så jag köpte en imic istället.

1
Bevaka tråden