Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bus error på en WS efter minnesupgr.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-12-29 18:50

Fick 2 st 256 Mb so-dimmar i "julklapp" av en polare i usa, inköpta på owc.
När jag installerat båda "plupparna" får jag, förutom "välkommen till Mac os9.1", ett meddelande om "bus error". Efter att gjort ett flertal ominstallationer av kretsarna, utan att det hjälpt, lät jag det undre minnet vara kvar och datorn bootade upp som vanligt.:-)
Glad in hågen samt en aning övermodig satte jag in det övre minnet också. Resultatet blev "bus error"

Någon som har tips om det finns något att göra eller är det läge för att byta minnet hos försäljaren?

MacJake

Det är en Wall Street, 300 MHz och rullar på OS 9.1.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-01-04 22:54

Inget svar.... Ingen som vet?

Jag stoppade tillbaka det gamla övre minnet och det funkar sådär. Hittills har jag fått "bus error" ung. var tredje start. Har även haft konstiga artefakter på skärmen, det som skall vara vitt är blålila och röda streck som skuggar vågräta linjer.

Har ikväll installerat en hd (40GB Hitachi 5K80) och efter ominstallation av operativsystemet har alla skärmproblem upphört!

PBn känns riktigt rapp nu
Naturligtvis lyckades jag klanta till partioneringen. Funderar på att testa den senaste katten och det krävs, förutom XPostFacto, en första partion på max 8GB, och jag fick den till 3,6 på något ofattbart sätt! Det är väl bara att formatera om....

Hittills inga "bus error" . Kan det bero på bytet av hd eller ominstallationen av operativsystemet?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 23:01

Det jag minns av "bus error" var at tdet kan vara nästan vad fan som helst.
(någon form av felmeddelande om inget mer specifikt fanns och som kom i och med med PPC)

1
Bevaka tråden