Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTPn säger att jag redan är inloggad. Varför? Det funkar på PC...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har på sista tiden råkat ut för att jag inte kommer in på olika FTP servrar som jag har pass och login till. Detta sker både från Dreamweaver, Transmit och när man försöker komma in via Safari. Testar jag på en skrutt-pc som står här i ett hörn, går det utmärkt. Kan det vara så att min dator av någon anledning skickar en massa skräpkommando vid inloggning så att servern får spel?
OBS! Det funkar ibland, dock väldigt sällan.

Kör MacOSX 10.3.7 på en 2x1 GHz G4. (problemet fanns även innan jag uppade till 10.3.7)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-04 14:40

vet inte med det kan oxå vara nåt med timeout inställningar

Njae, så här blir det: jag kommer IN, men vid listning av filerna säger den "Server denied, too many connections. Logged out." (ungefär). Och när jag sitter med webhotellets support i telefon säger han: "Jag ser här att du kommer in i alla fall, det är allt jag ser."

De har INGEN aning om varför det är så här. OBS! Detta händer också på en annan ftp jag brukar ansluta till.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-04 15:12

hur brukar du logga ut? Kaster servern ut dig eller förblir du inloggad? Har du ett konto som du kan "ssha" till på dessa? Är värd datorerna Windos eller nån *nix?

Pröva att köra ftp från Terminalen

ftp anvä[email protected]än (altenativt @ipnummer)

ls för att lista innehåll

help "för att veta mera"
help komando "för att veta mer om det komando"

1
Bevaka tråden