Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motorola A925 instalera på SD kort ???

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej jag undrar hur jag få mina program/spel att bli instalerade på sd kortet istället för på C: ???

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-01-04 10:39

Det går men är ganska svårt. Användargränsnittet UIQ kan bara starta program från det inbyggda minnet. Du måste använda ett annat användargränsitt för att kunna starta progarm från SD-kortet

Ursprungligen av VaCUm:

Det går men är ganska svårt. Användargränsnittet UIQ kan bara starta program från det inbyggda minnet. Du måste använda ett annat användargränsitt för att kunna starta progarm från SD-kortet

Ja hur då ??? länk lr beskrivning tack hur man går tillväga, det är ju enerverande att behöva instalera och avinstalera vart efter man ska använda ett spel lr programm, håller själv på forska i det men har inte fått nå bättre svar än va jag just fick av dig, håller nu på att prova att man kopierar över d instalerade spelen till samma katalog på sd kortet och sen öppna det via en filhanterare lr tracker - har jag läst mig till - men har du länk till hur man ska gå tillväga så vore jag tacksam

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-05 05:06
Ursprungligen av BlackJava:

Ja hur då ??? länk lr beskrivning tack hur man går tillväga, det är ju enerverande att behöva instalera och avinstalera vart efter man ska använda ett spel lr programm, håller själv på forska i det men har inte fått nå bättre svar än va jag just fick av dig, håller nu på att prova att man kopierar över d instalerade spelen till samma katalog på sd kortet och sen öppna det via en filhanterare lr tracker - har jag läst mig till - men har du länk till hur man ska gå tillväga så vore jag tacksam

Jag kommer bara ihåg lite smått om någe jag läst, och det är att man ska kopiera över mappen/filerna som programmet ligger i, och sen göra en genväg i tracker till startfilen. Och sedan då använda tracker för att starta programet.

Men som sagt det är bara vad jag kommer ihåg lite smått och tycker låter rimligt

Nån som vet hur man föröver filer genom usb på macen om de nu går? Är lite less på att allt man föröver landar på de interna minnet så att man inte kan föra över några stora filer :/

mm nu har jag fått dett att funka det man kopierar helt enkelt över hela mapen fårn c till motsvarande på d , sen avinastalera programmet på c, starta filen fileman lr tracker men funkar bara på program som har .app storlek på 16byte , sen på en del andra kan mna åtminståne flytta över dlear av spel/programm så att man inte behöver ha hela på c:

en SD/USB2 write/reader borde väl funka lika bra på en mac som pc ??? beställde iaf nyligt ett simpeltech 1gigs SD och simpetech bonzai SD reader från komplett ca en tusing går d tillsammans loss på
har även hittat 1400mah batterier från katshing 330 för li-polymer och 260 för 1400 mah li-ion
nån som vet skillnad på polymer och lion ???

1
Bevaka tråden