Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Switch och Airport Express samtidigt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 09:14

Kan man på ett enkelt sätt fixa några "trådbundna" IP-uttag "bakom" Expressen? Jag har funderingar på att införskaffa en XBOX och vill så koppla samman den med min PC som nu kör nätverk och Internet via trådlös uppkoppling. Internetleverantör är comhem.

Det viktiga är att jag kommer åt XBOX via PC:n - inte att XBOX:en kan komma åt internet. Går detta att åstadkomma med en enkel switch för några hundralappar?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-04 09:42

Har du redan införskaffat en AirPort Express?

Annars så föreslår jag att du köper en annan router t ex en Netgear med inbyggd switch och fyra TP-portar.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 11:23

Ibland får man lida för att man är snabb och vill ha lite roliga saker...

Har redan en Airport Express, ja. Tipset nu är att köpa en enkel internetdelare och sätta mellan kabelmodem och Express.

Något annat sätt?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 16:06

Bäst att fråga igen:
Följande scenario:

COMHEM KABELMODEM
|
DI-604
| |
AIRPORT EXPRESS respektive CHIPPAT XBOX
| (trådlöst)
WIN XP

kommer det att funka? Dvs, kan man använda Airport Express för att lägga till en trådlös koppling till en DI-604? Jag behöver alltså komma åt XBOX från PC.

Någon som förstår mitt problem?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 20:06

Ja, det kommer fungera. Ställ in D-linken till att sköta DHCP och ge AirportExpressen instruktionen att bara distribuera dem. Alltså inte någon NAT eller DHCP i expressen. Då borde det fungera.

Har använt DI-704P till och en Airport grafit till samma funktion som du söker.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 09:31

Tack! Då blir det en sådan lösning - eller kanske Netgears motsvarande..

1
Bevaka tråden