Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela film, G4, Syncmaster 710T

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2005-01-03 13:18

HJÄLP! Kan inte se film

Har investerat i en ny 17" skärm Syncmaster 710T som jag har kopplat till min G4, 400 MHz.

Kopplat in med DVI anslutningen och har en kanonbild.
Problemet som jag behöver hjälp med är att när jag skall spela upp film via QT eller annan spelare får jag upp ett mönster i filmfönstret som ser ut som Matrix-rinnet av gröna pixlar.

Vad är det som inte stämmer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-03 13:33

Vilken filmspelare använder du? Vad är filmerna du försöker spela kodade med? Fungerar samma sak med din gamla skärm?
Jag gissar att dina problem beror på datorn och inte på skärmen, jag har inte upplevt något liknande med min 710T iaf...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-03 16:28

Det kanske är en DivX-film och du har inga DivX-codecs till QuickTime?

Testa om den spelas upp bättre i VLC Media Player (sök på Versiontracker).

Ursprungligen av Steven:

HJÄLP! Kan inte se film

Har investerat i en ny 17" skärm Syncmaster 710T som jag har kopplat till min G4, 400 MHz.

Kopplat in med DVI anslutningen och har en kanonbild.
Problemet som jag behöver hjälp med är att när jag skall spela upp film via QT eller annan spelare får jag upp ett mönster i filmfönstret som ser ut som Matrix-rinnet av gröna pixlar.

Vad är det som inte stämmer?

Gå in på www.videolan.org och ta hem VLC programet så löser sig nog alla problem ska du se

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2005-01-03 20:34

Spelare

Har testat att köra med både Quick Time och VLC men resultatet är detsamma.
Det som man även kan se är att när "bollen" snurrar i vänta läget kan man se ett par röda pixlar i den.
Har en känsla att det kan vara något med grafikkortet eller kan det vara minnet? Har 256 i internminne men är tveksam till detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-04 11:58

Radera cache-filer?

Reparera skivbehörigheter?

Testa på annat konto?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-01-06 01:18

Testa med mplayerosx annars. Snabbare spelare får man leta

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2005-01-06 19:50

Macplayer OSX

MacPlayerOSX fungerar br amen de gröna ränderna är fortfarande kvra. Jag vet att filmerna inte är korrupta, körda på annan maskin tidigare.
Har installerat om OSX 10.3 så jag misstänker att det kan vara grafikkortet men tveksam även här då filmerna har funkat på 6100 maskin vilket har en än sämre processor och grafikkort.

Fler tips önskas.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2005-01-09 19:00

Hej alla,

bytat till nytt grafikkort och nu funkar allt som det skall.
Tack för alla tips

1
Bevaka tråden