Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhet på min mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-02 21:24

Häromveckan slutade mitt internet att fungera. Jag ringde supporten som meddelade mig att jag hade virus. Va!? Här satt jag i min fästning vid namn OSX och kände mig säker. Brukade roa mig med att klicka på .pif .exe filer som damp ner i mailen i övrigt har jag inte gjort nått dumt

Min dator satt alltså och gjorde attacker mot andra datorer. Förstod inte om det var frågan om portscanningar eller om jag skickade spam eller liknande. Fick ju lov att formatera hårddisken så satte de igång internet igen. Men jag vill inte råka ut för ngt igen. Finns det något gratis virusprogram? Jag har iaf aktiverat brandväggen nu samt har lösenord för root o så.

Ge gärna lite tips!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 21:27

Tror du på supporten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-02 22:22

Inte en aning. De gick på att någon eller några rapporterat mitt ip-nummer. De hade väl inte gjort nån egen undersökning. Hur som helst så är jag nu orolig, vill inte bli av med internättet igen

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 22:31

Är du orolig skall du inte ha lösenord för root, du skall inte ens ha något root-konto…
(Varför har du ett root-konto? Det är ju ganska oanvändbart dessutom.)

1
Bevaka tråden