Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera dataCDr till audioCDr HUR?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag undrar om det finns något program/script eller vad vet jag som kan konvertera en datacdr till en audiocdr??? Det handlar alltså INTE om att bränna en vanlig musikcd utan att göra en audiocdr som jag sedan kan lägga i min HIFI Pioneer brännare. Har märkt att priset på audio CD-r är mycket högre än data cdr samt att det börjar bli svårt att hitta audio cdr överhuvudtaget. Antar att det handlar om någon slags förformatering... någon som vet?
Använder en powerbook G4 titan 667 OSX 10.3.7

Tacksam för all hjälp!
Alatar

ööööh?

Alltså tomma cdr är samma sak, audio som data... De är ju bara hur du bränner som som bestämmer vad dom blir för nåt

Ursprungligen av Johan S:

ööööh?

Alltså tomma cdr är samma sak, audio som data... De är ju bara hur du bränner som som bestämmer vad dom blir för nåt

CD-R Audio är en speciell typ som används i framförallt äldre fristående cdbrännare avsedda för musikinspelning. Anledningen till att de är så dyra är att priset inkluderar ersättning till upphovsrättsinnehavare.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-02 15:47

Införde dom inte en skatt för inte så längesen vilket gör att alla cd-r/dvd-r osv man köper har en del i priset som går till upphovrättsinnehavare? Eller infördes den aldrig?

cd-r audio har väl dessutom oftast lite bättre kvalitet också?

1
Bevaka tråden