Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth borta!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag startade om datorn idag så har jag inte längre något stöd för Bluetooth. Datorn hävdar att maskinvaran inte finns. Vad ska jag göra?

Kolla i Systeminformation, för säkerhets skull. Är den en extern adapter kanske den glappar. Har du de senaste drivisarna? Kolla programuppdateraren.

I Sysinfo är det tomt. Inget tecken på Bluetooth-adapter. Den verkade försvinna efter en omstart...
Och nope, det är ju en Powerbook så bluetooth är inbyggt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-01 12:56
Ursprungligen av Lundmark:

I Sysinfo är det tomt. Inget tecken på Bluetooth-adapter. Den verkade försvinna efter en omstart...
Och nope, det är ju en Powerbook så bluetooth är inbyggt.

Det är inte så att du installerade firmware-uppgraderingen som det talas om här?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-01 13:15

Har råkat ut för samma sak på min iBook (12", 1,2 Ghz) både före och efter firmware-uppgradering. Läste någonstans om att boota PRAM och efter det har BT varit tillbaka.

Re-setting Power Management procedure
1. Shutdown computer
2. Press Shift-Ctrl-Option all at once then press the Power button once
3. Wait 30 seconds
4. Power up computer

Ursprungligen av ekvatol:

Har råkat ut för samma sak på min iBook (12", 1,2 Ghz) både före och efter firmware-uppgradering. Läste någonstans om att boota PRAM och efter det har BT varit tillbaka.

Re-setting Power Management procedure
1. Shutdown computer
2. Press Shift-Ctrl-Option all at once then press the Power button once
3. Wait 30 seconds
4. Power up computer

Precis det svar Google gav mig några timmar innan jag läste det här. Tack så mycket ändå. Det hjälpte perfekt. Men tyvärr så svarar det inte på frågan "varför".

1
Bevaka tråden